Badrumsrenovering

Hej vänner!

Här hemma händer det en hej dundrande massa saker! Vår badrumsrenovering börjar lida mot sitt slut!. Vet inte om jag berättat det men vi har slitit ut hela badrummet och bygger om från grunden, lagt nytt golv, nya väggar, förstorat badrummet en hel del. Dom har nu satt kaklet och klinkersen på plats och det enda som återstår är fog på golvet, sätta in inredningen, några snickerier och min egen slutfinish😉. 

Det har varit en omtumlande tid då vi varit delvis utan toalett stundtals och under hela dessa 5 veckor som dom byggt och grejat har vi inte kunnat duscha. Ha 2 barn och inte kan vada eller duscha dom har varit utan tvekan värst!. Jag tror dock att det kommer vara värt det i slutänden. Det har verkligen blivit galet fint! Och då är det inte färdigt ännu!. 
Vi har ju bara en toalett så det har verkligen varit tungt. Nu hoppas jag att de hinner klart med allt till slutet på veckan men det återstår och se😀. 

Jag lovar att visa en bild när det är helt klart, under tiden får ni se förvandlingen från början till strax innan olattsättnibgen ägde rum. 




Som ni ser är badrummet mycket större!. Till höger på väggen ser ni var den tidigare väggen var. Då är alltså en klädkammare, en bit av hallen och ett linneskåp rivet:-). 










Den här knackade dom fram! Den kommer att lackas och målas vit😍.

Mer än så här vill jag inte visa!. På det här ytskiktet är det alltså kakel och klinkers:-). 

Nu är det kudden som talar till mig men vi hörs och ses snart igen😃💜



Ida Söderblom

Du ska se att det blir hur fint som helst när det är klart :)
Ha en fin helg!
Kram Ida :)

Svar: Ja det tvivlar jag inte på😀. Lovar och lägga upp bilder när det är klart😊
Elinor Lilja

2013-10-18 | 12:21:20 | http://levlantligt.se/
Otto

Ser väldigt svart ut på sina ställen, kollat det ordentligt innan ni täckte?

Svar: Vi har lejt bort allt jobb till en firma så jag hoppas dom säger till om de stöter på något konstigt. Men jag tror inte att det är något konstigt för det ser inte ut som mögel eller liknande. Kanske var något dom smetade på den tiden. Huset är ju från -47 så dom gjorde väll allt på lite annorlunda sätt.
Elinor Lilja

2013-10-24 | 13:19:52 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0