Hastighet 110 km/timmen

God kväll där hemma!
 
Det finns inte mycket tid till att blogga just nu. Har två små tjejer här hemma som verkligen kräver all min vakna tid just nu...och lite till just nu, Samtidigt har Heiley kommit in i en blandning av tidig treårstrots, lite svartsjuka, omställning att bli storasyster, en del drömmar och ja som sagt lite av allt. Det gör att det är ett mer eller mindre kaos här hemma just nu och det är svårt och känna sig tillräcklig. Man vill vara där för båda lika mycket men det är svårt när man måste ta hand om den lilla så mycket. Jag gör verkligen allt jag kan!. Heiley har börjat vakna flera gånger om nätterna och blir tokledsen!, går knappt och lugna henne och hon kan hålla på i en evighet med sitt gråtande. Detta gör att man inte får sova särskilt mycket då man dels ammar på natten men också ska trösta henne.
 
Idag var det dessutom första gången som jag var hemma själv på eftermiddagen då Andreas jobbar kväll. Nattning, middag, kvällsmål och ja ni vet allt som ska göras på kvällen. En bebis som inte vill ligga själv och en stor tjej som vill läsa saga och vill att man sitter hos henne tills hon somnar gör att man inte riktigt vet hur man ska göra med allt. Nu valde jag dock att ha med Celine under tiden jag nattade Heiley och ja det fick funka.
 
Som ni märker är det inte mycket rutiner som sitter här hemma ännu men det får ta sin tid och jag får lägga allt annat åt sidan och bara lägga energi på barnen så ska vi nog komma på fötter snart igen:).
 
Förövrigt så har vi varit nästan hela eftermiddagen på öpnna förskolan, jag och barnen och Annicka och Hannes var där vilket var såå läge sedan!. Dom hängde med oss hem och hon bjöd oss på middag (tack gumman!). Hon och hennes lilla son har vi känt sedan barnen var nyfödda då Annicka var med i min mammagrupp:), och nu är fröna snart 2,5 år gamla!, helt galet!.
 
Nu ska jag äta upp min smörgås, sedan blir det att krypa ner i sängen för dagen:).
 
Ha det bra vänner! kram från oss!
Mina underbara <3





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0