Graviditeten hittills

 
Hej på er vänner!
 
Våren är ju intåg vilket verkligen märks på alla sätt och vis!. Jag vill vara ute nästan hela tiden och slita fram trädgårdsmöblerna så man kan sitta ute och ta en kopp kaffe eller varm choklad *mums*. Det får nog bli så snart tror jag:).
 
Idag gick jag och min lilla bebis in i vecka 33 (32+0) och det börjar verkligen närma sig med stormsteg!. Känns både underbart och väldigt läskigt. Hur kommer livet bli med 2 små barn?, kommer Heiley tycka om sin lillasyster?, hur blir jag som 2 barnsmamma?, kommer det gå bra för barnen och dela rum?. Ja frågorna är bra många och det mesta tar jag nog som det kommer, mer kan jag ju inte göra. Vi monterade upp spjälsängen här om dagen och jag har nu bäddat den, dock får ni nog ingen bild ännu då jag inte är riktigt klar, det är viktigt att det blir riktigt bra och det ska till en sängmobil, och någon nalle. Jag försökte övertala Heiley att ge sin lillasyster sin nalle-speldosa som hon fick på BB men det ville hon inte!, den skulle minsan hänga på hennes garderob i sitt rum. Jaha då blir det till och köpa en ny då:).
 
Bild vänster: Bebis NR 2 V 33, Höger Bebis NR 1 (Heiley) V 35
 
Vågen står jag inte så ofta på så är inte riktigt säker på vad vikten står på. Tyvärr vägde jag ju rätt mycket när jag blev gravid då jag inte fick bort allt från när jag väntade Heiley men sist jag vägde hade jag gått upp 6,5-7 kg sedan inskrivningen hos barnmorskan. Ska bli så skönt och få ha sin kropp för sig själv snart så man kan börja ta tag i träningen igen. Jag försökte träna för några veckor sedan, ett pass fitmama som är anpassat för gravida i olika trimestrar men det gck inte!, hade så förfärligt ont av foglossning flera dagar efter passet så jag får nöja mig med promenader. Det är det stora problemet med foglossning under vintertid för nu när det är bokstavlit snorhalt ute så får man som bambi på hal is och det känns bokstavligt talat som att jag ska delas mitt itu när jag får där och staplar mig fram till och från dagis på morgonen.
 
Vad gäller gravidcravings så jag har faktiskt inte haft några direkt under graviditeten. Hade en period på några veckor där pizzasallad var allt men sedan dess är jag bara allmänt småhungrig rätt ofta. Jag har aldirig varit vrålhungrig vilket jag var med Heiley, då åt jag konstant och mycket för redan 30 min efter jag ätit var det dags igen och var tok hungrig!. Skönt och slippa det iallafall!.
 
Tänkte jag skulle börja packa BB väskan idag också, man vet ju aldrig när den lilla får för sig att titta ut så det är bäst att vara någelunda redo. Så kan jag kompletera väskan allt efter tiden går. Förlossningen vet jag ju precis hur jag vill ha det så på den fronten är jag lugn. Andreas vet nog sin plats på förlossningen och det är så långt ifrån mig som möjligt då jag vill jobba själv. Dock får han gärna massera mig och skick mig spypåsar för det behövdes förra gången men då kräktes jag ju ner hela toaletten, pinsamt värre!.
 
Det blev ett långt inlägg, hoppas det är ok?, finns ju så mycket jag vill skriva och berätta om men ni får gärna komma med förslag till vad ni vill att jag ska skriva om:).
 
Kram på er och ha en bra dag!
 
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0