Då börjar snart allvaret!

Hej och god morgon soliga söndag!

I familjen Lilja gick vi upp vid 8:30 och vi sitter och tar det lite lugnt i soffan. Snart tänkte vi gå en promenad till affären och vid kl 15 kommer ett par gamla grannar från tiden då vi bodde i huset och fikar med deras 2 döttrar. Dock tänkte vi gå ut och få lite frisk luft, har inte fått så mycket den här helgen då det varit mycket inne aktiviteter och blåst storm ute.

Förresten har jag nu tagit det stora steget och ska läsa min Engelska A som jag inte kunde göra i gymnasiet. Jag blir ju mammaledig snart och tänkte läsa på distans kanske 50%. Sedan när den är klar ska jag köra stenhårt på Engelska B också för att sedan hoppas kunna söka nästa år till hösten till Förskollärarprogrammet på universitetet här i Norrköping som är på 3,5 år.

Har planerat framtiden lite nu som ni märker:-). Är trött på att gå arbetslös och vill ta tag i det nu. Ni får hålla tummarna att allt går vägen!.



Åsa L

Kör hårt, det är hur kul som helst att plugga!
Och smart att sedan köra på förskllärare, bristyrke med helt ok lön för längden på studier.

Svar: Ja det ska bli jättekul och plugga faktiskt!, hade gärna hoppat över engelskan men det är ju ett krav så då får man väll ta det. Jag hade många andra yrken jag skulle kunnat tänkt mig men precis som du säger så är förskollärare ett bristyrke och jag kan nästan välja och vraka bland jobben så det kändes som en bra satsning. Lönen tycker jag är helt ok faktiskt med tanke på vad jag känar nu som arbetslös :).
Elinor Lilja

2013-03-05 | 07:47:23 |
Emelie

Åh jag skulle också vilja läsa engelska på distans men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att hitta kurser. Har du något tips? Hoppas allt känns bra med graviditeten!

Svar: Mitt tips är att söka på www.studentum.se efter just engelska kurser. Där ser du alla kurser som finns över hela sverige. Ett annat alternativ är att gå in på din kommuns komvux för där har de språkkurser i Engelska. Jag har varit inne dagligen nästan på studentum och kollat vad för utbildningar som finns i sverige så det är absolut en superbra sida!. Det vanligaste stället för engelska är ju som sagt typ komvux så kolla där:). Lycka till!
Elinor Lilja

2013-03-06 | 08:15:06 |
Anna

Roligt att du ska börja plugga!
Jobbar du inte på cafeet längre? Hur länge har du varit arbetslös?

Lycka till med studierna!

Svar: Tack så mycket!. Nej jag jobbar inte där längre. Jag jobbade bara några timmar på cafet och sedan bytte dom branch till restaurang och då fick jag följa med. Fick då en tillsvidaretjänst men efter 3 månader hade dom ingen chans och ha mig kvar då cafet och restaurangen gått väldigt knakigt (vilket jag varit så väl medveten om så jag blev inte överaskad). Nu har jag varit arbetssökande sedan dec 2012 och har varit det till och från sedan jag tog studenten 2006 och är sååå trött på det!. Därför vill jag göra slag i saken nu när man trotsallt har två barn snart:).
Elinor Lilja

2013-03-08 | 16:44:36 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0