Sömnlöst

Hej vänner!
 
Det är en trött mama som skriver idag. Har inte fått så mycket sömn den senaste veckan. Celine är en riktig liten bökmaskin på natten nu för tiden och vaknar varje till varannan timme och vill amma, ha napp, sparkat av sig täcket och ja jag vet inte allt. Igår kväll bökade hon i 2 timmar innan hon somnade. Jag gick och la mig redan kl 21 för att förhoppningsvis få sova lite extra men istället blev det 2 timmar mindre haha!. Idag vaknade jag dessutom med halsont och allmän sjukkänsla, mindre trevligt vill jag lova när man vill ha energin på topp med två små som kräver allt av mig:).
 
Det där man säger om att man får en av varje stämmer nog rätt bra in hos oss. Heiley var nöjd med i stort sett allt och kunde utan problem ligga i babysittern ett bra tag utan problem .Celine däremot  hon visar väldigt snabbt att hon inte är det minsta nöjd med tillvaron och vill helst av allt inte slita sig alls från mig. Hon är en bekväm liten dam:).
Trött mama idag!
Det blir nog inte så många knop för mig idag annars. Ska hämta Heiley på dagis vid 14. Hon är på utflykt med dagis till en lekplats där dom har tagit med sig matsäck hemifrån och ska få rida där. Jag älskar och få göra matsäck till henne, då känns det verkligen som att hon börjar bli stor och gör utflykter utan mamma och pappa...härlig känsla det där!. Sedan är det kul och få snickra ihop något gott till henne:).
 
Nu blir det lite småplock här hemma men först ska jag lägga mig på soffan ett tag. Det blir väll en sväng till lekplatsen efter att jag hämtat Heiley, något måste man ju sysselsätta sig med när hon är hemma:). Annars blir det mest Emil eller pippi hon vill se så fort hon kommer hem eller så fort hon vaknar på morgonen. Kan säga att det inte är mycket annat som vistas på vår tv nu för tiden än Astrid Lindgrens klassiker:).
 
Ha en skön dag friends!





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0