Mycket har hänt sedan sist

Ni undrar säkert vart jag tagit vägen?. Jag är fortfarande där jag alltid varit men inte så länge till:). Det har varit väldigt mycket sedan sist och därför har jag varken haft tid och ork att blogga, heller inget sug som infunnit sig. Det blir lätt så när vardagen springer förbi och det finns så mycket måsten och saker som är mer viktiga än andra, vilket man kan kalla prioriteringar.

Prioriteringar är något vi sysslat med rätt mycket under den här tiden som jag varit borta. Vi har nämligen sålt huset!, det känns faktiskt jätteskönt då vi kände att det var så mycket kostnader som bara gick till "ingenting" och att det försvinner så mycket tid med familjen när man vet att man nästan alltid måste göra något på huset eller i trädgården för annars förfaller det. Vi känner att vi vill ha mer tid OCH pengar till familjen så därför sålde vi huset för någon vecka sedan. Allt har gått så himla fort med husförsäljningen och nu har vi även hittat ett nytt boende och har tom skrivit kontrakt och vi är supernöjda och glada!.


radhuset från entresidan


köket


Hall övervåningen


del av vardagsrum/matsal


Vardagsrum/matsal


Sovrum övervåningen


entrehall


del av kök


rummet som ska bli Heileys. Sovrum på övervåningen


trappa ner till källaren. Med lite vit färg på dörrarna blir det nog bra:)


rum i källaren som vi ska ha till vardagsrum


del av vardagsrum/matsal igen

Det är ett bostadsrättsradhus här i skärblacka. Anledningen till varför det blev just det är helt enkelt för att vi inte vill krypa in i en hyres igen och absolut ingen "lägenhet" utan vi vill känna friheten som endå finns md eget och med lite tomt. Billigare komemr det dessutom bli! genoma tt det ingår både vatten och värme och allt annat som man betalar i hus (förutom hushållselen).

Nu behöver vi bara tänka på att ev renovera invändigt om vi skulle VILJA men det är redan rätt frächt så vi behöver inte om vi absolut inte vill:).

Vi kommer att flytta redan i sommar så vi har redan börjat packa:).

From nu kommer denna blogg att endast innehålla kortare inlägg om vad jag gör om dagarna då jag inte har tid eller ork att lägga några timmar om dagen att blogga.

Självklart är ni varmt välkommna att fortsätta läsa!

Kramar från Heiley och mig

Anders

Ingår i hyran menar du? Hyran regleras av föreningen utefter de kostnader som blir. Många tror att för det ingår i hyran så är det fritt fram och "slösa" men i slutändan är det en själv som får ta kostnaden.

2012-05-12 | 07:33:14 |
Ellie

Anders: självklart ingår ine hyran då det inte är någon hyra utan en avgift då vi köpt huset. Vatten och värme ingår i avgiften vilket det så klart inte gör när man har hus. Elen blir dessutom välidgt mycket högre när man har hus då man både betalar för värmen och hushållselen. Dock kommer det bli mycket billigare hur man än vänder och vrider på det:)

2012-05-12 | 09:20:22 |
Anders

Det är väl en bostadsrätt? Ni har alltså inte köpt huset, ni äger inte huset utan rätten att bo i det. Du betalar för uppvärmningen nu också men i form av en avgift/hyra till föreningen istället.

2012-05-13 | 06:39:40 |
Ellie

Anders: ja det är ett bostadsrättsradhus och ber pom ursäkt för att jag skrev det men vi har köpt lägenheten och får göra vad vi vill i den (förutsatt att vi inte river något som är bärande). Visst betalar man även för elen när man betalar avgiften men jag lovar att elen blir 10 gånger dyrare i hus då avgiften du betalar till föreningen inte bara är el utan en massa andra saker också. Elen vår första vinter i huset uppgick till 4000 och det var bara elen, sedan tillkom alla andra avgifter för sopor, vägunderhåll etc. 4000 i avgift för det här radhuset är på så sätt välidgt billigt och det vi vet är att det inte kommer att bli mer än det vilket det blir i hus då elen nåde går upp och ner. Vi har haft bostadsrätt tidigare men var då en lägenhet.

2012-05-13 | 11:07:59 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0