Willys Blöjor

Hej vänner!

Det var ett tag sedan!. Har inte hat tid att blogga alls vilket jag egentligen inte har nu heller, en kvart får väll räcka. Det är mycket som ska hinnas görs när Heiley är på dagis vilket oftast innebär städ i någon form, tvätt, ut med hunden, hinna med sig själv några minuter och imorn ska jag iväg till arbetsförmedlingen på möte nu igen *pust* och sedan iväg på en arbetsintervju på äldreboende som ligger en fotbollsplan mellan vårt hus och boendet så närmare kan det inte bli. Tyvärr är det bar sommarjobb. Har sökt en massa jobb nu faktiskt och mestadels tillsvidare så jag hoppas ju så klart jag får något av dom. Ja nu är man ju inte mammaledig längre vilket känns både tråkigt och roligt på samma gång. Det innebär förhoppningsvis ett nytt jobb och lite miljöombyte. Jag har ju suttit i det här huset i över ett år nu så det kan verkligen behövas.


Blöjorna är långa i formen.

På tal om något helt annat. Jag har ju varit så fast i att baraanvända det absolut bästa blöjorna till Heiley för att minska risken för ev olyckor i form av nerkissade kläder etc. Nu tog jag mig modet att faktiskt testa något helt annat än de liberoblöjor hon haft sedan hon var ca 2 månader och testade Willy egna blöjor (eftersom vi handlar där). Dom var faktiskt riktigt bra!, inget läck trots att Heiley kissat de genomfull. Det som dessutomär ba med den är att den känns lite mer "bommulsaktig" och lite mjukare oh skönare än libero. Passformen är också bra. Stl är ganska stora då Heiley haft stl 5 i libero ett bra tag nu men i dessa räcker 4:an perfekt. De har dessutom byxblöjor men dessa har jag inte testat ännu.

Billiga är dom ju också! 70:- för 50 st vilket är rätt stor skillnad på libero sm typ är 108:- för 56 blöjor. Nu när jag köpte willys egna hade de dessutom erbjudande så jag betalade bara 59:- för ett paket!. Helt klart värt!. Förut fick jag alltid rabattkuponger från libero varje månad men sedan typ 2 månader tillbaka då jag inte fick längre så då tyckte jag det var värt och testa nya vilket var bra eftersom jag gillar de nya nästan lite mer än libero.


ekonomen

Det blir 50 öre/blöja du spar

2012-02-07 | 16:47:48 |
Ellie

Ekonomen: jo precis och tänk så mycket pengar det blir 600 kr på ett år man spar in på bara blöjor. Det är rätt mycket med tanke på att de var likvärdiga.

2012-02-07 | 21:09:51 |
ekonomen

3,3 blöjor/dag alltså?

2012-02-09 | 06:56:37 |
Ellie

Ekonomen: Och ditt syfte är?

2012-02-09 | 12:17:43 |
ekonomen

Jag vill veta om normalförbrukningen är 3,3 blöjor/dag?

2012-02-09 | 12:25:25 |
Ellie

Ekonomen: det är väldigt olika!, eftersom hon går på dagis nu där blöjora ingår så går det ju åtmycket mindre blöjor så tre st låter väll som ganska normalt om det är en dagisdag även om detså klart är olika. Annars kan det gå upp i en 5-6 blöjor om dagen en hemmadag så att säga.

2012-02-09 | 21:52:13 |
linda l

vilken lyx att blöjorna ingår :) kram

2012-02-12 | 21:11:41 |
Ellie

Linda: Ja jag har förstått att de inte är alla kommuner som det ingår blöjor i dagisavgiften. Det tycker jag är dåligt med tane på att det kostar endel att ha barn å dagis. Blöjor ä ju inte heller gratis så det slipper man ju gärna när barnn är på dagis:)

2012-02-16 | 19:54:49 |
Ellie

Linda: Ja jag har förstått att de inte är alla kommuner som det ingår blöjor i dagisavgiften. Det tycker jag är dåligt med tane på att det kostar endel att ha barn å dagis. Blöjor ä ju inte heller gratis så det slipper man ju gärna när barn är på dagis:)

2012-02-16 | 19:54:51 |
Ellie

Linda: Ja jag har förstått att de inte är alla kommuner som det ingår blöjor i dagisavgiften. Det tycker jag är dåligt med tane på att det kostar endel att ha barn å dagis. Blöjor ä ju inte heller gratis så det slipper man ju gärna när barn är på dagis:)

2012-02-16 | 19:54:51 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0