Tillbaka till 70-talet

Hej vänner!

Heiley är nu på dagis och jag har precis slurpat en kopp kaffe. Snart tänkte jag ta ett bad innan det ör dax att ta tag i dagens städning som idg blir dammning. Mamma och pappa var här igår eftersom jag skulle in till stan i ett ärende och då passade mamma på att dammsuga och torka golvet åt mig eftersom jag själv inte hann bli klar innan jag skulle åka (man tackar).

Jag blev faktiskt lite sur på dagis igår faktiskt. Heiley har vid 2 tillfällen kommit in efter att dom varit ute på förmiddagen och varit iskall om både händer och fötter. Jag har förklarat för fröknarna att det finns tjocka vantar och flera par strumpor+ tjocka sockor i hennes låda men endå verkar dom ha lite svårt och kolla vad som finns. Jag har bunkrat upp md en hel del extrakläder så det finns kläder!. Då förklarade en fröken att de brukar ta på de kläder som barnen kommer i till dagis. Jaha tänkte jag, vi bor typ 2-300 meter från dagis och jag brukar inte klä henne med supertjocka kläder och extrastrumpor när vi har så nära. Just därför har vi extrakläder på dagis så de kan klä henne riktigt varm när dom är ute. Mitt ansvar är att se till att det finns ordetligt med kläder där men sedan när dom går ut är det inte mitt ansvar längre vad hon har på sig så länge det finns det som behövs eller har jag fel?. Hon är superfökyld med hosta och slem i halsen och jag jag vill ju inte att hon ska bli ännu mer sjuk!.

Var tvungen att skriva av mig lite kände jag. Jag gillar dagiset på alla sätt och vis annars men det är jobbigt och veta att min dotter kanske fryser när de är ute och det är inget jag kan kontrollera.

Hur som helst så har vi nu målat taket klart i köket och nu har vi även börjat renovera i sovrummet på övervåningen. Övervåningen har ju inte använts något alls i stortsett eftersom det behövs renoveras men nu har vi äntligen tagit tag i det. Därför har vi nu slitit ut en gammal hämsk garderob som är supergammal. Och då slets vi plötsligt tillbaka till 70-talet för där bakom fanns orginaltapeten från -74 :).







Köket före: Hittade ingen bättre bild tyvärr



Köket efter:





Nu blir det ett bad!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0