Sjukstuga...igen

 
Ja här har man inte skrivit mycket!. Vi har haft sjukstuga i typ 2-3 veckor. Först blev Heiley jätteförkyld och hostig. Det blev 2 dagars vabbning förra veckan och i Måndags var det min tur. Jag skulle till jobbet som vilken dag som helst och hade precis lämnat Heiley på dagis. Jag ställde mig vid busshållsplatsen och efter några minuter svartnade det framför ögonen och det börjar snurra något förskräckligt i huvudet!. Det snurrade så mycket att jag knappt kunde stå på benen och vinglar fram till en lyktstolpe. Jag hade god lust och slänga mig i en snödriva för att vila men precis då kommer mina grannar förbi som var på promenad. Dom frågade hur det var med mig och jag sluddrade fram ett "jag mår inte så bra". Dom ville hjälpa mig hem men det först jag tänkte på var att något var galet med bebisen så jag försökte få fram att jag måste rina ambulansen. För var det inte bebisen var jag nästan säker på stroke eller någon hjärnblödning. Det stack och kröp i hela kroppen och SOS alarm skickade en ambulans direkt som kom tutande efter ca 10 min.
 
Kry är man inte!
 
Grannen höll mig sällskap hela tiden vilket jag var så tacksam för. Väl i ambulansen ville jag inte öppna ögonen, ville blunda hela tiden. Ambulanskillen konstaterade att min högerpupill var något större än den andra. När det västa av snurrandet var över fick jag huvudvärk på höger sida av huvudet dessutom så dom var ganska säkra att det borde vara något i hjärnan som inte var bra.
 
Vi åkte in till akuten och där togs lite prover och de kostaterade att jag skulle bli inlagd för fler prover och observation. Jag skickades upp på hjärnröntgen men inget tydde på något i hjärnan. De satte mig på en ca 24 timmar lång EKG övervakning men även den skvallrade inte om något. Jag låg där ett dygn ungefär och dagen efter hade jag så ont i huvudet. Dock hittade dom inget utan mina infektionsvärden var något förhöjda så de antog att jag skulle bli sjuk inom några dagar.
 
Så sant så! sedan i tisdags har jag varit hemma från jobbet och haft en hejdundrade förkylning med hosta, ont i hela kroppen, en huvudvärk som inte är av denna värld och halsen värker och kräkts 2 gånger. Nog blev jag sjuk alltid!. Jag är ännu inte det minsta frisk ännu och inget har blivit bättre heller så om jag inte är bättre på måndag måste jag be om ett sjukintyg hos läkaren, tusan!.
 
Nu orkar jag inte skriva mer!, ska bädda ner mig i soffan igen!


Elinor - Dietist om barnmat

Oj! Usch vilken reaktion. Här hemma har jag en liten 11-månaders med kräksjukan. Inte kul. Krya på dig!

Svar: Oj en liten 11-månaders! stackaren!. Visst är det hemskt när de små blir så dåliga, man vill bara byta med dom. Sån tur så när min dotter blir sjuk sover hon igenom det och då blir hon oftast bra på bara något dygn. Krya på den lilla!
Elinor Lilja

2012-12-19 | 16:17:21 | http://www.barnsmat.blogspot.com
Michan

Så trist att va sjuk :( Hoppas du blir frisk till jul :)

Svar: Ja det är inget vidare och vara sjuk och det verkar som att jag blev 10 gånger värre nu när jag är gravid också. Nu mår jag bättre men har en del hosta kvar och har svårt att gå ut i kylan då hostan blir värre.
Elinor Lilja

2012-12-20 | 11:58:38 | http://michaela-michan.blogspot.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0