Vinterkläder igen

Usch vad svårt jag tycker det är att hitta de perfekta vinterkläderna till Heiley. Förra året valde vi en overall från Name It som jag tyckte var superbra!, sedan köpte vi en billigare "extraoverall" från H&M. I år tänkte jag istället köpa 2 delat då det blir enklare att klä av och på Heiley när man är i affärer+ att man när det blir lite varmare ute endast kan anväda jackan och ett par byxor till. Det är ju bara så svårt och välja bland jungeln av vinterkläder som finns. Lindex har en supersnygg parkas men frågan är menad för vintern?. Name Its kläder vet jag ju är bra trots att vi inte köpte den dyraste overallen därifrån så var den absolut jättebra. Har sett en superfin jacka och byxor där som egentligen ligger lite över vår budget på vinterkläder men är dom tom bättre än overallen jag köpte förra året är det absolut värt det!.
 
Vad kollar ni på när ni köper vinterkläder till era små?.
 
Jag vill ju att det ska vara prisvärt utan att det behöver kosta skjortan.
 
Vad tycker ni om de jag hittat hittills?. Det blir nog att gå runt och klämma och känna på dom en del men det som r synd är att H&M alltid är så sena med sina säsongskläder vilket ofta leder till att man redan köpt när de väl kommer ut i butik, eller ännu värre! de finns bara i webbutiken!. När man sedan frågar dom om den eller den varan kommer till butiken svaar de alltid "vi vet aldrig vad vi får så tyvärr har vi ingen aning" *pust*.
 
Sedan har vi en annan tanke och det är att köpa en overall, ett par termobyxor och en snyggare vinterjacka som man kan ha "hemma" men som sagt det återstår lite mer tankeverksamhet innan jag bestämmer mig:).

 
 
 


Annika

Hej! Jag har köpt P o P till mitt barnbarn. De brukar sälja ut för 50% fjolårets modell, så då har jag passat på. Fått både jacka och byxa för ca 800:-. Det är ett märke som har väldigt bra kvalite. Morris kan även ha skal jacka och byxa jag köpte förra året till att börja med.

Svar: Ja jag har tänkt på det tidigare men jag är inte så mycket för POP kläder överhuvudtaget. Jag tycker inte dom är så fina. Visst kvaliten och funktionen är ju alltid mest prio men kan jag både få kvalite och fina plagg för en bra peng köper jag helldre det. Tack för tipset!.
Elinor Lilja

2012-08-30 | 21:19:59 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0