Snorigt nattmål

God kväll eller god natt kanske man också kan säga.

Det känns som att jag är den enda som är uppe nu. Ute är det regnigt och har varit hela kvällen så ut har jag absolut inte gått i onödan. Var ute en snabbis med kiwi tidigare och hon ville absolut inte gå på promenad, inte jag och Heiley heller. Vi blev helt dygsura den lilla rundan vi gick. Heiley somnade i lagom tid vid 21 tiden, tyvärr var det inte lika bra tid som hon vaknade. Tror hon är i en utvecklingsfas för hon vaknade redan vid 05.30 i morse (!!??) och var pigg. Jag har bestämt mig att absolut inte gå uåå så tidigt och det ska absolut inte bli en vana så jag gav henne en slurk välling och efter en stund somnade hon om igen och sov till 8,30. Jag tycker 7.30-8.00 är en bra tid att gå upp och det brukar hon göra men inte idag och igår. Dessutom kan hon vakna helt plötsligt och gallskrika som om hon drömmer mardrömmar vilket tydligen är vanligt i den här åldern när de blir mer öppna för omgivningen.

Förkylningen fortsätter och både jag och Heiley har nog använt upp ett par toarullar redan. Har känt mig lite febrig idag dessutom så det har inte varit en höjdardag direkt. Jag som trodde jag skulle få börja gå på mamma/bebis passet som börjar på onsdag men men den turen jag har så lär det ju inte bli så för så fort ska man väll inte bli frisk. Inget öppna förskolan blir det heller och jag känner mig mer ensam än någonsin:(.

Nåja, efter att Heiley somnade så har jag dammat, diskat, och gjort rent toaletten och nu sitter jag och ska inta mitt nattmål i form av vindruvor och banan. Ja är man småbarnsmamma får man äta när det finns tid och utrymme vilket är nu så så får det väll bli:).

Hade tänkt lägga upp några bilder men min kabel är på nedervåningen och jag orkar inte hämta den så jag får väll bjuda på det en annan dag.

Nu blir det idol via internet!

Natti natti




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0