Sjukstugan fortsätter


Hej på er!

Här hemma råder sjukstuga. Heiley är fortfarande lite småförkyld men nu har även mamma blivit supersjuk!. Har legat och sovit nästan hela dagen och är grymt förkyld och huvudet känns som en ballong. Har dessutom förkylningsvärk i kroppen så det kunde deffenitivt varit bättre. Lite småjobbigt att vara sjuk när man har en liten här hemma som vägrar vila när man själv verkligen skulle behöva. Pga sjukdom har det inte blivit mycket gjort här hemma idag, kanske skönt det för oftast när pappAndy är hemma vill jag ut och hitta på något. Jag hatar verkligen och sitta hemma när han är ledig men nu när man är sjuk orkar man ingt annat.

Igår var vi dock inne i stan och skulle kolla om overallen kommit in på H&M som vi väntat på i säkert 1000 år, men NEJ ingen overall där inte. Dom är nog den segaste butiken när det gäller att få in nya varor för säsongen. Alla andra overaller och regnställ har kommit in men vinterkläder till bebisar är långt ifrån inne. Vi har frågat när de ska dyka upp men dom har ingen aning och säger bara att det brukar ta ca 2 månader efter att kläderna kommit upp på hemsidan. Dock måste vi väntat bra mycket längre för nu orkade vi inte vänta längre. Vi gick därför till Name It och kollade den overallen som jag kollat på där och köpte den istället. Vi hade 30 dagar ångerrätt ifall den andra skulle komma in och vi helldre ville ha den. Dock tror jag itne vi kommer byta för den här var också väldigt bra. Stl 80 fick det bli även om den var VÄLDIGT stor. Hon i butiken sa att de var stora stl men den i 74 såg lite liten ut och eftersom hon ska kunna ha den iallafall fram till Mars-April så kanske det är bättre med en lite större iallafall. 

Skönt att ha det gjort! nu tror jag att vi bockat av de större sakerna till Heileys höst/vintergarderob men EV om den här overallen blir FÖR stor i vinter så kanske vi måste köpa en vinterjacka så länge, hon får ju liksom inte drunkna i den vilket hon nästan gjorde nu. Hon låg som en stel pinne i den och undrade om vi satt på henne någon form av tvångströja eller liknande hihi. 

Kanske borde tillägga att jag lagt ut ett klädpaket på tradera för er som kanske är intresserade?, det är 12 plagg och är stl från 50/56-68/74. Utropspris är 60 kr och jag lovar att det är billigt!.



Dessutom klickade jag hem en body och en topp till Heiley (toppen var från 18-24 månader men den var tydligen mer som 80). Bodyn var bara tvättad en gång men aldrig använd och från mumin och tröjan var från Tommy Hilfiger så jag blev supernöjd!. Man kan hitta mycket fynd på tradera!. Nu har Heiley några bodyn men de flesta i stl 80 så nu väntar jag bara på att dom ska dimpa ner i brevlådan:).





Nu ska vi formatera denna dators hårddisk för den är supertrög.

Ha en fortsatt superbra söndag!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0