Oj vad det händer saker!

Ja men oj! nu börjar saker hända så man hinner knappt med i utvecklingen!. Heiley har på bara 2 dagar blivit superstark i sina ben!. Jag märkte det igår då jag "testställde" henne upp. Tidigare har hon varit som gele i benen men igår stod hon med raka ben jättelänge!, det enda jag behövde göra var att hålla i henne för balansens skull. Jag berömde henne massor och hon blev sååå glad!. Idag gjorde jag samma sak och hon tyckte fdet var superkul!. Nu på kvällskvisten busade vi lite och hon rentav gapskrattade!. Man märker mer och mer att hon är en personlighet och ett litet barn som man kan busa och leka med mer och mer. För varje dag som går så blir man lika överaskad över saker som händer, för när det händer så händer det fort!. Därför är jag sååå glad att jag får vara hemma med henne under denna första tid i henne liv:).

För bara någon minut sedan så skrämde hon skiten ur mig!. Jag satt och skrev första delen av detta inlägg när hon börjar gallskrika och tokgrät nedifrån sovrummet (hon sover) och det första som slog mig var att hon måste ha rullat ur sängen (trots att hon ligger i mitten) och hjärtat bultade som aldrig förr så rusade jag ner för trappan och kastade mig in i sovrummet. Nej hon låg på samma plats som tidigare men hon måste ha haft en mardröm för så fort jag tog henne på kinden så somnade hon om och blev lugn. Snacka om att den ungen kan skräma skiten ur mig!.

Idag kom min efterlängtade barnvagnsskylt!. Den var superfin och mycket finare än dom man köper i affären. Dom är ju i plast men den här ar i typ metall eller något liknande och dessutom reflex så det är ju super!. Mina kort kom också som jag beställde så nu sitter dom i albumet. Vi har nu fyllt 1,5 album dvs ca 400-450 bilder från det att hon föddes (4 månader) och mer ska det bli!.

 

Igår blev det en promenad med Karin, min granne som bor huset mitt emot som också har en flicka som är 1 dygn yngre än Heiley. Det blev en promenad på 40 min och imorn ska jag över till henne och ha lite trevligt och gå på långpromenad både onsdag och torsdag:). Tidigare idag var jag på öppna förskolan med Madde och hennes dotter. Det blev bla lite babysång som Heiley börjar gilla mer och mer:).

Nu har vi dessutom bytt från liggdelen till sittdelen på vagnen. Det är ju så varmt ute och i liggdelen blir det ju så varmt, det blir det i sittdelen också men Heiley kan se ut mycket bättre och den är mer luftig så nu får hon ligga i sittdelen istället tills hon kan sitta. Vi var dock tvugna att åka till Babuland och införskaffa ett parasoll till vagnen före nu är hon inte lika skyddad som tidigare och hon HATAR att ha solen i ögonen vilket jag förstår. Det blev ett rosa med UVskydd:).




Mys med pappa:)


Heiley har nu hittat sitt pekfinger som hon suger på när hon itne har nappen tillgänglig, ser så sött ut:)


Ska upp tidigt imorn så det är bäst man lägger sig nu...god natt!


emelie

tack :) vad skönt o höra att man inte är/varit ensam.. det blir nog bättre! vissa dagar är väldigt tuffa medan vissa är jättelätta.. kram!

2011-06-01 | 20:44:33 | http://minbebis.com/blogg/emeliecabezos



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0