Familjeutflykt

God natt mina vänner och ev ovänner:)

Klockan är nu 00.45 och jag sitter och laddar upp massa bilder på fujidirekt som vi ska framkalla. Det kommer bli 241 bilder och en förstoring. Det är en massa bilder på Heiley och vi vill absolut inte ta bort någon bild för man vill ju inte ångra sig senare att man inte framkallade någon. Det är ju endå ett minne man har för livet vare sig det blir 100 fulla album eller 2:),ju mer desto bättre!. Jag har själv inte så mycket bilder från när jag var liten så jag vill ge Heiley en massa fina bilder från hennes barndom så hon kan gå tillbaka och titta och kanske även minnas vissa tidpunkter (inte från denna tid kanske men desto större anledning och ha mycket bilder från när hon är så liten).

Idag har jag haft en underbar dag med min lilla familj. Andy ville överaska mig och Heiley så åkte iväg med oss i bilen, det enda jag viste var att vi skulle ta med oss mat till Heiley så hon klarade sig. Sedans atte han på mig ögonbindel som jag fick ha på mig säkert 1 timme eller något vilket var mindre kul. När vi väl var framme upptäckte jag att vi hande åkt till Vingåkers factory outlet vilket vi bara varit en gång vilket var snart 5 år sedan. För er som inte vet vad det är så är det en outlet med märkeskläder med allt från Levis och puma till Lasse Åberg (barnkläder), ludmyr of sweden (barnkläder) etc etc. Jätteklul hade vi och hittade lite smått och gott:):


Ett par vita/rosa pumaskor till Heiley:) och en vit Ludmyrbody:).


Heileys skor är verkligen supersöta!, stl 17;).


Jag fick en hoodtröja från Puma:).


Häromdagen inhandlade vi detta!, Om jag skämmer bort henne? jaaaaa med glädje:)!!.

Sedan åkte vi hem och handlade lite frukost och massa braigt till Heiley dvs Blöjor (ny stl nämligen 4), libero duchkräm, 3 paket libero våtservetter, lite mat till henne etc. Heiley håller just nu på att bli introducerad med spagetti och köttfärsås vilket hon verkar gilla väldigt mycket. Nu när hon fått smak på "riktig" mat så vill hon absolut inte ha morotspure och massa andra "tråkiga" pureer utan nu ska det vara riktiga måltider:). Vi har även gett henne sempers banangröt som är gjor på ris och den ÄLSKAR hon likaså havregröten men när jag gav henne banangröten idag så liknade hon en liten fågelunge som gapade jättestort fast jag inte hade skeden i närheten av henne. Om jag dröjde för länge mellan slevarna så pep hon till:), sååå söt!!.

Nåja nu är det 2 min kvar tills bilderna är uppkaddade på fujidirekt så jag måste sluta nu, sedan blir det att krama kudden bredvid Heileybupparen:)

Natti natti! 

Linda Ljungkvist

du köpte ju för ett tag sedan en savmixer läste jag om,hur går det med det funkar det bra?? Har nu nämligen själv fått en likadan av henke i morsdag present :) gör du mycket mat själv nu när du har den? hur e det annars med er?? här e det lite förkylt just nu för min o viktors del sen har han fått en tand nu så han har feber o vart extra kinkig o ledsen på kvällar/nätterna nu i 3dagar. sen har en nr 2på g verkar det som brevid i nederkäken.så hoppas det snart e över,det är ju första gången han e förkyld nu sen han föddes.så e lite ovant med en ledsen liten kille. Kram KRam

2011-05-29 | 19:05:53 |
Ellie

Linda:nja jag gör väll inte jättemycket mat själv ska jag vara ärlig. Man blir lite bekväm, sedan tycker jag det är så svårt och hitta på goda recept på riktig mat med kyckling fisk etc. Det blir oftast inte så gott och göra själv eftersom man måste mixa så mycket. Tänkte använda den mer sedan när hon blivit lite större när hon kan äta vår mat lite bättre, då kanske man kan göra tex köttfärsås och spagetti men att utesluta saltet bara. Nu använder jag den mest själv eller om jag gör någon fruktpure till henne. Dock är den väldigt bra!.



Oss är det bara bra med!. Heiley är så snäll och god och pratar massor och ofta så dagarna rullar bara på:). Mysigt med tänder! jag väntar med spänning tills Heiley får sin första så jag sitter ofta med fingarna i henne mun och känner efter:). Det är ju mysigt med tandlösa bebisar men det är ju lika gulligt med små gryn:)...kram kram

2011-05-29 | 23:07:42 |
Linda Ljungkvist

oki,haha jag man blir ju bkväm av sig ibland när det gäller vissa saker :) ja jag ska ju försöka här att göra egen mat och sen även mixa våran mat o se om han tycker om det hoppas på det :) har även hittat mycket bra recept på familjeliv på en tråd där som jag har skrivit ner en del :) så dom ska jag oxå testa sen.



Härligt att höra,ja det e kul att han får det men mindre kul för han att det gör så ont o ha feber. dom brukar ju komma strax efter att dom blivit 6månader ungefär,vissa kan ju få tidigrae oxå.kram kram

2011-05-30 | 09:12:04 |
Ellie

Linda: ja men det blir ju lite lättare när bebisen kan äta samma mat som man själv för då kan man ju bara ta lite av maten innan man kryddar med salt och om man ska ha något riktigt starkt kan man också ta lite tidigare och sedan bara mixa det. Ska också kolla lite bättre på riktiga recept för det har ajg ju inte gjort utan försökte bara ta från huvudet och det blev inget bra!.



Nej det är ju inget kul när dom blir ledsna och febriga men men det är ännu ett hinder som både bebis och föräldrar ska över likaså dessa utvecklingsfaser...kram kram

2011-05-30 | 18:10:07 |
Linda Ljungkvist

ja det e ju det ska bli så skönt när han sen väl tycker om våran mat då slipper man köpa barnmaten,en mindre kostnad borta där då :)

nej det e ju ej det,men som du säger det är ju något man får ta det e ju inte så jämt så :)



Och nu så snart kryper han,det e inte långt kvar han kommer en liten bit framåt genom att dra sig fram o skjuta på med benen :)

Så nu e det mycket som händer ....

kram

2011-05-31 | 09:54:49 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0