Det är svårt

...att få saker gjorda!. Min plan var att jag skulle träna nu på kvällen men då Heiley fått för sig att komma in i någon slags utvecklingsperiod igen vilket innebär att hon inte på flera dagar viljat somna på kvällen. Har vyssat henne och burit henne i flera timmar från 20 och framåt men hon har inte viljat somna!. Nu somnade hon precis och klockan är strax över 23, inte konstigt att hon är trött som är vana tt sova vid 20-21. Så här har hon varit i flera dagar och pappa duger inte!, det ska vara mamma som vaggar henne till söms annars skriker hon bara. Detta har medfört att jag inte kan träna som jag viljat!. Har hittills tränat 2 pass denna vecka men min planering var åtminstånde 4-5 gånger men men det är ju så, vill inte Heiley så får hon bestämma.



Idag har jag kollat runt lite på baristautbildningar då jag tänkt gå en nu i sommar. Det är så svårt med valet av utbildning, vad ska man tänka på?. Jag har tre varianter av utbildningar, alla till barista men de är upplagda på olika sett. en intensivutbildning på 1 dag, en som är uppdelat i typ 5 olika tillfällen (eftersom jag vill bli diplomerad barista eller barista pro eller advanced som de också kallar det), eller en som är uppdelat i 2 tillfällen. Kostnaden för de olika är rätt så lika där spannet ligger på mellan 3-5000 så det är ingen större skillnad. Någon som har tips på vad man ska tänka på vad gäller valet av utbildning?, vill ju ta den absolut bästa utbildningen men det är ju svårt och veta vilken som är det. Alla utbildningarna ger certifieringsdiplom från SCAE i London. Utbildningsställerna är classic kaffeakademi, barakademin och sweden coffee school. Meningen är ju att jag ska bli så bra som möjligt och därför är detta väldigt viktigt för mig!.




Ulrica

Tjena!



Vad fint Heilys dop verkade vara! Vi går i doptankar vi med!



Ja men visst blir man så trött på alla kommentarer om si eller så rörande hur man sköter sitt barn och sitt eget liv. Personligen tar jag inte åt mig men är så tröttsamt bara..



Vi ska ge Alsria sin första smakportion imorgon, blir nog potatismos :) Vad började ni med?



Jag ammar knappt längre då jag fått jätteproblem med mjölkproduktionen, har kämpat och kämpat med att amma i snart en månad nu men när det väl, efter flera minuter(!!!) kommer så blir hon ändå inte mätt. Så ersättning är vår melodi numera. Känns väldigt tråkigt men samtidigt är det smidigt i vissa situationer (ex. på restaurang eller på stan) när man slipper dra upp tröjan.. :)



Kram!

2011-05-27 | 09:35:47 | http://minbebis.com/blogg/mymiracle/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0