Veckans första pass...

Blev ett bröst och bicepspass och så slängde jag in lite mage också, jag hoppas verkligen att jag får tillbaka min gamla mage och gärna ännu bättre. Vet dock inte riktigt hur jag ska bära mig åt men magträning och fettförbränningsträning brukar ju alltid funka:). Kollar lite gamla bilder och jag blir såå sugen på att komma i den formen igen, dock är det inget jag prioriterar men tränar jag på och sköter kosten någelunda så kanske den kommer en dag:).

Passet gick iallafall bra, blev utan Heiley denna gång vilket kan vara skönt ibland så man kan fokusera på det man ska göra. För en gångs skull stressade jag inte igenom passet vilket slutade med att passet blev 1 timme och 20 min långt. Ca 50 min styrka och 20 min cardio fick det bli. Jag hatar verkligen och köra kondition på maskiner för det blir sååå långtråkigt, i så fall är pass mycket bättre och jag hoppas jag kan köra ett snart. Det blev bla dessa övningar:

Bröst:

Hantelpress: 10kg*1set+ 13kg*2 set

Flyes: 7kg*2 set+ 6 kg*1 set

Stående flyes i cable: 3 set 18 kg+ 1 "pumpset 9kg"

Biceps:

Hantelcurl: 10kg*2set+ 13kg*2set (ca 4 reps)

curl med stång i cable: 25kg*3 set (10reps)

Mage:

Crunsches med rep i cable ca 40kg* 3 set (15-20reps)

Ryggresningar för korsryggen

Snacka om att man känner sig ringrostig!, inte alls kul men jag hoppas jag kommer igång snart igen. Ska bli kul när man kan köra marklyft (har fått för mig att det är för tidigt att köra detta eftersom det är en ganska tung övning). Imorn hoppas jag det blir fint väder så jag kan gå en långpromenad med vagnen:).

Förövrigt har jag varit på föräldragruppen idag och träffat lite bebisar och deras mammor. Vi snackade om en massa roliga saker och vi bestämde att vi skulle ta en fika hemma hos någon mamma någon dag:), superkul!. Heiley fick väga sig vilket hon inte gjort på 2 veckor nu och jag var säker på att hon nått 5000g sträcket. Vilket hon hade:

Hennes vikt i vecka 6: 4360g
Hennes vikt idag vecka 8: 5020g :)

Detta betyder att hon gått upp 740g på två veckor, duktig flicka!. Mäta henne ska vi göra på torsdag då hon ska på läkarundersökning (2 månaderskollen). Jag skulle tippa på att hon är ca 60 cm lång nu så vi får se om jag har rätt:).

Nu ska jag äta lite kvällsmål. Vi hörs imorn! och jag hoppas ni tagit vara på solen idag för det har jag:)


Från förskolan och föräldragruppen. Heileys killkompisar: från vänster, Heiley, Hannes och Wille


Heiley, Hannes, Joar och Wille


En bild tagen för några dagar sedan. Heiley älskar verkligen sin snuttefilt hon fått av moster:)




anna

Hur går det med viktnedgången? Du gick ju ner snabbt som tusan i början!!

2011-03-23 | 09:57:21 |
Ellie

Anna: tyvärr står det väldigt still just nu. Har ca 3 kilo kvar till min startvikt och dessa verkar vara svåra att bli av med. Dock kan det ju ta tid att bli av med de sista så jag har tid på mig:)

2011-03-23 | 14:50:09 |
Madde

Hoppas du inte missade Jennifer Nicole Lee på 3an =) Kram

2011-03-23 | 22:59:04 |
Ellie

Madde: Vadå på 3:an? Vad var hon med i då?. Vet att hon gör reklam för typ tv shop produkt men det var inte det du menade?...kram

2011-03-24 | 13:59:16 |
Sofia

Haha, superskön bild på alla bebisar, speciellt första! :D

Som om dom tänker: Åhhh, skönt att slappaaaaa! ;)

Ellie

Sofia: haha ja visst är dom söta:), det kanske var just det dom tänkte:). Heiley sov som vanligt hihi:)

2011-03-24 | 17:53:58 |
Madde

Haha nej, hon var med i Kvinnors hemliga liv, här är en länk om du vill se: http://www.tv3play.se/play/242991/?autostart=true :) Promenad/fika någon dag? Kram

2011-03-25 | 23:59:18 |
Ellie

Madde: jasså!! åhh tack för länken! det ska jag kolla på så fort vi kommer hem från stockholm!. Visst ska vi göra det!. På tisdag kommer inte jag till babyöppet för jag ska på exterkontroll men på tosrdag ska jag träffa en annan mamma på babyöppet så kom dit du också!. Så kan vi ta en fika någon dag i veckan också. När kan du?, jag kan alla dagar utom tisdag och onsdag...kram

2011-03-26 | 08:30:46 |
Madde

Måndag skulle passa bra för mig, bestäm tid du. Joanna har börjat bli morgonpigg :P. Jaha vad kul, då kommer vi dit på torsdag också :) Kram

2011-03-26 | 09:17:57 |
Ellie

Madde: ok men kan vi säga vid 12? jag vill helst sova så länge jag kan. Vad vill du göra? fika eller promenad?, blir det fika får vi va hos dig för andy sover efter att ha jobbat natt. Kul! då ses vi på torsdag också:)...kram

2011-03-26 | 22:46:52 |
Madde

Tycker vi kör en promenad, det är så himla fint väder och jag måste bränna feeett (Men vi kan ju gå förbi bageriet och köpa kaffe att ta med). 12 blir bra, vanliga stället? Kram

2011-03-27 | 11:04:40 |
Ellie

Madde: Ok det kan vi göra!. Då ses vi på det vanliga stället:)...kram

2011-03-27 | 14:25:09 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0