Klara..färdiga..NU KÖR VI!!

Tjohoo!! idag var det mitt första pass på gymmet efter gravditeten!. Det var över 9 månader sedan jag tränade sist och frös kortet under grav eftersom jag helt enkelt inte orkade träna. Nu var det som sagt första passet då vi satt igång det igen och det kändes hur skönt som helst!. Tom Andy märkte redan skillnad på mitt humör under passets gång då jag blev mycket gladare. Kroppen kändes dessutom helt annorlunda, mycket lättare på något vis.

Det blev ett pass rygg, axlar och lite mage och korsrygg. Har fått problem med ryggen sedan graviditeten då jag ofta får ont så nu behöver jag verkligen träna upp musklerna i rygg och mage igen. Jag kan säga att det kändes väldigt ringrostigt och det blev långt ifrån samma vikter som innan. Ett exempel är stångrodd som jag kört på typ 60-70 kilo tidigare ch nu fjutiga 30 kilo. Dock hade jag säkert orkat lite till men ville inte köra för tungt redan första passet. Rodd i maskin hamnade på 39 kg vilket inte heller är direkt imponerade. Axlar var nog ändå värst då jag tog som mest 9 kilo i hantelpress och då var det tungt!, visserligen har jag alltid varit svag i denna muskelgrupp men det var väll lite väl överdrivet lågt hhaa. Nåjaman brukar ju säga att kroppen har muskelminne så ger jag den 1 månad så ska jag nog snart vara tillbaka till mina gamla vikter igen.





hade tänkt köra lite cardio men eftersom dom stänger 8 på lördagar så hann vi inte, får ta det nästa vecka istället:).

Nu har vi bokar dopdatum till Heiley, det blir samma kyrka som jag och Andy gifte oss i men tyvärr inte samma präst då hon var upptagen då vilket var väldigt synd!. Hade tänkt att ha henne som familjepräst men men vi får väll klara oss endå:).


Bild lånad av wipedia. Här är kyrkan vi gifte oss i och som Heiley ska döpas i:)

Nus ka vi gå och sova men vi ses imorn!...kram



evelina

Vad härligt att du redan är igång på gymmet! =)

Hon är verkligen söt.

Du är en stor inspiration!!!

Har inte din syster också en bebis? Måste vara jätteroligt att ha barn samtidigt! Bor ni nära varann?

2011-03-06 | 18:00:30 |
Ellie

Evelina: Tack tjejen! det var snällt sagt!. Jo det känns faktiskt riktigt skönt och vara igång igen, däremot blir man ju lite nojig med tanke på att kroppen varit med om något väldigt fysiskt genom att förlösa en bebis men det släpper nog snart:). Min syster har en tjej på 2 år och en på 9 så bebis är hon inte direkt längre men det är inte många år emellan dom iallafall. Andys syster har en bebis på 7-8 månader (kommer inte ihåg hur gammal han är nu hihi). Båda bor nära så det är bra!. kram

2011-03-06 | 18:25:48 |
Sofia (grannen)

Vad kämpig du är gumman! Skönt att komma igång, var rädd om dig bara!



Kram

2011-03-06 | 22:05:50 |
Ellie

Sofia grannen: Tack gumman! jag lovar att vara rädd om mig!. Hör av dig om du vill träffas...kramiss!

2011-03-07 | 13:15:09 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0