Äntligen är skrollan sövd!

Pust, stonk och lite all möjligt!. Förstår inte vad det är med Heiley, hon har såå svårt och sova på kvällen. Nu somnade hon vid 23 och tidigare sov hon alltid vid 20-21. Jag gjorde verkligen allt för att få henne och sova. Gav henne flaska med ersättnign trots att hon åt gröt innan eftersom hon kanske vill ha "tryggheten", la henne på mitt bröst men då skulle hon bara pilla på soffan, lägga henne i sängen, ja jag tom gav henne tutte!. Jag tänkte att hon kanske skulle somna då för även det är ju en slags trygghet. Visst tuttade hon lite men så gav hon mig världens största leende typ flera gånger så det kändes mer lustigt haha!. Inte hjälpte det heller så jag gick ut till soffan igen och la mig själv i soffan med henne på bröstet (istället för sittande) och då somnade hon direkt. Nu är jag helt slut. Det är inte så att hon tokskriker eller gråter, nej hon är lugn som en filbunke men det är ju så irriterande när hon inte somnar trots att hon håller på att peta ut ögonen på sig själv.

Idag blev det annars en kvällspromenad till konsum med min vän "karin grannen" för att hämta ut en förstoring som jag fått från fujidirekt som vi beställt. Sedan gick vi förbi macken för att pumpa vagndäcken då de är nästan tomma på luft. Hon och jag stod säkert 15 min och försökte få i luft men det enda som hände var att vi tömde ut luften+ att vi inte såg på mätaren hur mycket/lite luft det var i så vi chansade bara. Dock blev det mindre luft i än det var innan men vi orkade inte stå och hålla på längre. Det blev rätt tungt påvägen hem:P men jag får be Andy att pumpa åt mig istället:).

Annars har det varit en lugn dag. Jag och Karin och Emma från mammagruppen (Karin tillhör numera mammagruppen) var över hos Annicka på mammaträff och tog en fika och prata bebisar och allt vad det innebär. De börjar bli stora våra små sötnosar:). Kanske kan lägga upp några bilder men det gör jag imorn för jag är sååå trött nu.

Hoppas ni haft en skön dag trots åskväder...kram

Linda Ljungkvist

Hur länge har lillstumpan vart vaken då när du försökt att lägga henne??jag har nu märkt på viktor att inte alls heller vill fast han e lite trött han måste va jätte trött för att kunna somna och helst ha vart vaken i fyra timmar och inte 2-3som tidigare. Kram

2011-06-10 | 15:03:18 |
Ellie

Linda: Ja alltså jag tycker hon sover väldigt lite på dagarna. Kanske någon gång lite längre sedan är det bara 1-2 15 min sovningar, knappt det. Hon är mestadels vaken så därför tycker jag det är så konstigt att hon somnar så sent. Visserligen kanske hon är lik mig, nattuggla som lägger mig sent och sover lääänge på morgonen. Hon sover ju till 10-11 på morgonen med undandag en flaska vid typ 6 på morgonen men somnar om direkt...kram

2011-06-13 | 09:37:15 |
Linda Ljungkvist

oki ja det va ju inte så mycket kan ja ju hålla med om då brde hon ju va trött tycker man,men hon kanske e som du eller så behöver hon bara små powernaps så va ju viktor ett tag efter 2månaders ålder men sen när jag började lägga han mellan 2st kuddar då sen sova han längre. Men nu e det ju så varmt oxå så det kanske stör hennes sömn lite.Vem vet med dom små,hoppas hon snart börjar lägga sig lite tidigare :) kram

2011-06-13 | 10:14:18 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0