Varför sätta barn till denna värld?

God kväll!

Ja ibland undrar man varför man sätter barn till denna hemska värld. En värld där mord, våldtäkter, misshandel, terror etc är vardagsmat. Varför sker allt detta? det är något man ofta frågar sig, mår vi människor i allmänhet sämre nu för tiden än tidigare eller är det något helt annat som ligger bakom?. Det hemska med just detta som hände i Oslo är att det var många barn/ungdomar som miste livet pga av den här galningen. Ungdomar som nyligen börjat leva och som hade hela livet framför sig.

Vi sätter barn till denna hemska värld med miljöförstöring, miljöhot etc. Jag menar!, kolla här om dagen tex. Jag vaknade av ett åskoväder värre än helvettet med blixtar som vägrade sluta och regn var och varannan dag i någon månads tid medans delar av USA har värme som motsvarar ca 45 grader, översvämningar, extrema vintrar etc. Det vi gör idag kommer ge stora konsikvenser när våra barn blir vuxna. Ska det vara så?, visst vi kanske inte lever när jorden får för sig att gå under men vem vet? kanske gör våra barn det!. 

Är det inte dags att öppna ögonen?. Många blundar för dessa miljöhot och påstår att "så har det alltid varit" men precis som allt annat så kan man inte slå och slå och tro att det kommer överleva för tillslut slår det tillbaka eller dör. Vad ska man göra åt detta?.


Jag tänder ett ljus för ungdomarna och de drabbade i Oslo och för alla andra som på något sett varit med om denna ondska som drabbat vår värld.

Det finns så mycket ondska i denna värld, var kommer den ifrån?. Krig, krig och åter krig. Det var ju inte allt för länge sedan 11 sep var och terrordådet world trade center och vad det skakade hela världen. Vad är det som får vissa människor att tappa fattningen? och döda en massa människor, ja ibland flera hundra/tusen?. 

Nej för att vara lite positiv i allt negativt så tänkte jag försöka berätta vad vi gjort idag. Inget speciellt egentligen för jag har bara städat och varit inne en sväng till min syster i stan under tiden som Andy repade. Jag ska börja ta tag i min kost också tänkte jag. Det har blivit på tok för mycket skräp de senaste 2-3 veckorna eftersom Andy haft/har semester. Ska träna imorn men ännu vet jag inte vad, tycker det är skönt och ta det lite som det kommer:).

Hoppas ni haft en bra dag

kram! 




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0