Jag?...bebisklädsshopaholic?

Ja jag tror nästan det! det har blivit som en ny hobby att köpa fina kläder till Heiley!, det är tur hon växer för då vet jag att jag kan köpa nya kläder snart:). Sedan är det ju så mycket rea på stan så jag kan inte göra annat än att köpa:). Sedan har jag kostat på mig en helt egen espressomaskin!! så nu kan jag bjuda mina vänner på antingen vanligt kaffe eller en latte!!.  Det är nämligen en maskin med både vanlig kaffebryggare, mjölkskummare och espressomaskin.

Igår var vi hos en kompis på hans sommarställe som ligger ett par mil härifrån och gud så underbart det var! sån fantisktiskt härlig utsikt och ett underbart lugn låg över stället. Vi var där hela dagen och grillade och så åkte vi hem sent på kvällen. Heiley var såå duktig hela tiden och sa inte ett ord trots att vi var ute hela dagen. På tal om Heiley så har hon lärt sig sitta nu!, vi märkte det för ett par dagar sedan när vi testade och sätta henne i soffan, pang sa det bara så satt hon flera minuter. Visst måste hon träna upp balansen lite men hon kan sitta flera minuter utan problem! och i knät går det ännu bättre!. Dom säger att en sak som en bebis inte kunde för någon minut sedan kan dom göra redan en minut senare då deras nervtrådar i hjärnan "hittar" varandra och på så sätt lär dom sig något nytt blixtsnabbt!. Därför ska man aldrig lämna en bebis på skötbordet för även om bebisen inte kan rulla så kan den minuten senare kunna det så man ska alltid vara på sin vakt. Alltid värt att tänka på.

 

Vi har haft det så härligt under de första dagarna på Andys semester, vi har hunnit med en längre tripp och en picknick och som sagt träffat en massa kompisar. Veronicka var tex här idag och fikade, Andy hade gjort blåbär jordgubb och hallonpaj som vi åt och det var riktigt mysigt.

Jaha tänkte jag skulle lägga upp en massa bilder från dagarna:)


Snygg stil:)


Heiley fick bada i diskhon vilket hon älskade! har aldrig sett henne spratla så mycket som hon gjorde då hihi.


Så vacker utsikt ut över åkrarna på Jonas lantställe!


Jag passade på att gå en powerwalk i den fina naturen!


Picknick med familjen!



Pappa och dotter:)


Mamma och vår älskade dotter


Redan linslus! hon skulle passa som barnmodell:)




Bildbevis på att Heiley kan sitta:)








sanna - mamma till Embla

Haha , skönt sovstil i vagnen :) När Embla åker i sin vagn har hon alltid fötterna på kanten , när hon blir arg så sparkar hon på den :)

2011-07-15 | 22:47:58 | http://mammatillembla.blogg.se/
Ellie

Sanna: jaså ha ha ja dom är bra söta:) kram på er

2011-07-16 | 14:58:51 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0