Bomber har fallit från himlen!

Eller ja man har iallafall trott det! för det har varit en så ruskig åska här idag att jag varit så fruktansvärt rädd!. Jag är nämligen rädd för åska och då speciellt när det är av denna intensivitet. Vi var påväg ut från en pizzeria när det dundrar till och det var ett sånt dunder att fönsteruterna skallrade!, jag var nästan rädd att dom skulle krossas faktiskt!. Jag nästan skrek rätt ut!. När vi väl kom hem var det samma sak hemma och jag trodde huset skulle rasa! sånt dån har jag aldrig varit med om och tom vår telefon fick fnatt och värmepumpen som inte var på men som var i uttaget knakade till, läskigt värre!. Hoppas vi blir skonade i natt för annars gräver jag ner mig i jorden (vi har ju ingen källare att gömma oss i).


Så här somnade Heiley igår, tätt intill pappa i sängen:), så underbart gulligt!.

Idag har vi varit och köpt en ny bilstol till Heiley. Hon börjar nämligen växa ur den hon har. Visst hon har en bit kvar men hennes ben är redan utanför kanten en bra bit och vi känner att vi vill ha henne så säker som möjligt. Vi köpte en maxi cosi som man kan luta i tre olika lägen så slipper hon sitta helt upprätt. Den är från 4 månader och typ upp till 4 år har jag för mig så den kan vi ha ett tag:). Dock ska vi sätta in den i den nya bilen som blir Opeln som jag visade för ett tag sedan. Tror vi får bilen denna vecka som kommer så då kan vi börja använda bilstolen också:). Sedan var jag inne en snabbis på Gina tricot och köpte 2 par leggins. Jag har blivit beroende av leggins nämligen!, så himla bekvämt och passar till mycket!, har fått för mig att det tom skulle passa till kavaj!. Det blev ett par vita och ett par svarta:).



Heiley utvecklas bara mer och mer hela tiden och igår när hon låg på mage i soffan så reste hon sig upp på armarna för första gången och försökte dra upp benen under magen för att krypa. Dock gick det inte så bra men det kommer!. Hon är så stark i både armar, händer och ben och tar hon tag i något som hon inte borde ta i så får man bokstavligt bända bort fingrarna hihi. Hon vägrar och ligga still nu!, på skötbordet vrider hon sig och ska alltid pilla på något och ligger hon i famnen ska hon böja sig bakåt (som i brygga) och sparka och då är hon bara 5 månader *pust*. Dock är det så härligt men kollar man tillbaka på bilder från när hon var nyfödd kan man knappt tro att jag faktiskt födde henne för bara 5 månader sedan!.

En annan sak köpte jag idag också!. Jag har nämligen börjat skriva dagbok om Heiley varje dag om hennes utveckling och vad vi gjort på dagen etc och nu var min kalender slut så jag köpte en ny!, så nu kan jag fortsätta iallafall 1 år till:). Kan vara roligt för henne att läsa i när hon är 30 kanske om inte denna blogg finns kvar i internetvärlden. Hur som helst så bloggar jag mycket nu också för hennes skull också men som sagt om den finns kvar om ett ex antal år vet jag ju inte så då har vi dagboken:).


Heileys dagbok! 

Nehe, tror Heiley somnat hos pappa nu. Vi har ställt in spjälvsängn i sovrummet nu så vi kan vänja henne vid att sova i den på iallafall dagarna så länge. För hon sover mellan oss fortfarande och det vill jag gärna att hon ska göra en bra tid till men det beror helt på hur mycket hon rör sig på natten, till slut kan det bli att hon rullar ner från sängen vilket INTE är bra och då får vi väll tyvärr lägga henne i sin egen säng men det är ju mest för henne skull:).

Nu ska jag vara lite social. God natt på er och ursäkta det långa inlägget men hoppas ni har överseende med det:).

//kram






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0