När vår lilla Heiley kom till världen!

Hej mina vänner!

Förstår att ni sitter på nålar nu när jag inte uppdaterat bloggen på VÄLDIGT länge, med all rätt hihi. Vår lilla dotter Heiley har nu kommit till oss vilket hon gjorde:

Söndagen den 23 Januari 2011 kl 21,03

Vikt: 3560g

Längd: 54 cm
(Efter pappa som var 56cm *ler*)

Jag kommer inte gå in på några detaljer kring förlossningen just nu då jag vill ägna min tid åt Heiley denna vecka. Jag kommer med all sannorlikhet att uppdatera bloggen men just förlossningsberättelsen får ni allt vänta med:).

Det jag dock kan säga är att allt gick välsigt bra. Kom upp ca kl 14.00 i söndags och allt gick väldigt snabbt från det att vi kom in. Hade inte så täta värkar innan vi kom in och därför hade vi inte speciellt bråttom, när vi dock kom dit hände allt på en gång!. Jag öppnades alla 10 cm på kort tid vilket resulterade i att hon kom kl 21,03.

Heiley är en riktig tuttgris som kan ligga och suga tutte hela dagen om hon fick (kan lova att jag är riktigt riktigt öm i tuttarna redan haha). Dock är hon en väldigt lugn bebis som knappt gör väsen av sig utan det som kommer ur henne är små joller, gnyr eller blir bara ledsen och nästan börjar gråta, dock inga gallskrik vilket vi är väldigt glada för:). Än så länge iallafall hihi. Just nu sover hon mest och när hon är "hyfsat" vaken så är det tutte som gäller hihi.

Här kommer några bilder på tjejen, fler bilder kommer från förlossningen också men ni får nöja er med dessa så länge:).












Malene

STORT GRATTIS!!



Roligt att höra att allt verkar gått bra!



KRAM

2011-01-26 | 21:44:18 | http://fitnesslifestyle.blogg.se/
emelie

ÅÅÅ GRATTIS!! har faktiskt kollat din blogg ett par ggr nu för man fattade ju att det var på G. <GUd va roligt!!! söt hon är! ska bli kul o få läsa förlossningsberättelsen senare. Ang det där med namn...jag har sökt på nätet heela dan men det är sååå svårt!!!! KRAM!!!

2011-01-26 | 22:41:27 | http://minbebis.com/blogg/emeliecabezos
Ellie

Emelie: haha ja det där med namn är inte lätt. Vi var väldigt säkra länge på att hon skulle heta Amy eller Elena (Elina) men sedan hittade vi Heiley och blev fast direkt:). Hoppas ni hittar något passande, ni har ju lite tid på er iallafall:). kram kram

2011-01-26 | 23:40:24 |
Stina

Grattis igen! Hon är verkligen fin. Längtar efter mer bilder och text. Kul att du visade ett smakprov på er skönhet. Kram

2011-01-26 | 23:45:02 | http://www.buddhas5.wordpress.com
Lene

Varmt grattis till er! Ser fram emmot förlossningsberättelsen snart då Många kramar Lene

2011-01-27 | 06:32:58 |
Michaela - I Väntan På Lillfisen

Grattis igen :) Hon är jättesöt!

Tommy

Grattis! :)

2011-01-27 | 10:57:47 |
Carro

åhh ryser när ja läser o ser alla fina bilder. Vilken underbar känsla, den bästa som finns =) längtar tills våran pojk e redo att komma till världen <3

2011-01-27 | 11:18:50 |
maria

stort grattis till er båda!

2011-01-27 | 13:40:55 | http://lilliss84.blogspot.com/
Ulrica

Ja men jag visste väl att hon kommit! Ååååh visst är det bara heeeelt underbart!



Snacka om att man känner igen den där lilla näsan ;) Mamma upp i dagen!



Hur går amningen? Själv hade jag typ hellre gått igenom en till förlossning om jag bara sluppit denna nipple-pain! Inbillade mig att det börjat bli bättre förut men då minsann nästa gång dök nya små blåsor upp! Men vad gör man inte för det bästa i världen?! :)



Massa kramar och du, nu njuter vi! Som vi längtat!



Förrseten, vilken lång tjej!

2011-01-27 | 17:31:35 | http://minbebis.com/blogg/mymiracle/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0