Hemma från förlossningen

Då var man hemma igen efter att ha varit en stund på FL. Det var vattnet som kom och det kunde de ganska snabbt konstatera efter att jag gått på mig jordens största binda. Jag behövde inte ens visa upp den för jag kände hur det rann när jag tog bort den så de kastade tillbaka den till mig haha. Fick göra en gynundersökning och hon kunde snabbt även där konstatera att det var vattnet eftersom det rann utan att hon behövde titta haha. Dock vet jag inte om jag är öppen ännu eftersom de inte vill pilla i onödan eftersom det ökar risken för infektion eftersom det är helt öppet nu in till bebisen.

Ultraljud gjordes också och jag hade kvar ca 150 ml fostervatten kvar vilket inte alls är mycket. Har inte fått några värkar ännu men sammandragningarna var starkare än när jag var uppe senast, den starkaste låg på 74% och maskinen räknar max upp till ca 110-120% så dom var rätt bra hehe, dock gjorde dom inte så värst ont så jag fick åka hem och ska nu invänta värkarna.

Om inget händer i natt så ska jag in på undersökning imorn igen vid ca 15 tiden. EV kan dom sätta igång mig då OM dom anser att det är en risk för barnet, det kanske inte finns något vatten kvar eller om det är något annat som ev aviker. Om inget avviker så kan man få vänta på igångsättning MAX 3 dygn men normalt sett väntar man bara i 2 dygn innan dom sätter igång värkarna. De vill ju att krippen ska få sig en chans att fixa det själv så jag hoppas så klart att jag föder redan i natt:).

Nu ska jag försöka sova några timmar...Jag hör av mig!

kram




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0