Händer idag?

God morgon!

Efter en natt men smärta kring magen och sammandragningar bara jag ändrade ställning i sängen och svårt att verkligen somna så mår jag hyfsat nu. Har fortfarande mina stickningar som jag hade under hela kvällen igår. Ni kan inte förstå hon ont dessa gör!. Hade tom svårt att ställa ner fötterna för varje gång stack det som knivar. Ringde förlossningen och frågade vad det kunde vara och pratade med en jättegullig barnmorska. Det enda hon sa var att det kan vara bebisen som försöker trycka sig neråt (och med tanke på hur hon bökade igår och två dagar tidigare så kan jag tänka mig att hon säkert försöker sparka sig längre ner för att på så sätt tillslut sätta igång förlossningen). Hon hoppades dock på att jag skulle få sova natten igenom och att det skulle sätta igång på riktigt idag (vilket jag själv hoppas något fruktansvärt).

Hon sa dessutom att det är helt normalt att känna som jag gör. Hon tycker det är bra att jag har ordentliga sammandragningar som kommer ofta för det kan vara ett tecken på att kroppen gör sig redo för förlossningen som antagligen kommer igång när som helst.

Idag är det söndag och imorn jobbar Andy eftermiddag. Hoppas verkligen hon kommer idag/natt för annars blir det jobbigt om hon skulle välja att komma nästa vecka. han jobbar eftermiddag och oftast får jag som ondast på kvällen och skulle tänka mig att hon skulle välja att komma ut på kvällen/natten. Det ordnar sig säkert endå men det är klart man blir orolig!.

Vad händer idag ananrs?. Jo jag ska träffa Veronica hemma hos henne och snacka lite och Andy ska till sin pappa och hälsa på. Senare idag kanske det blir lite städning om jag orkar (får se de mesta fysiska som positivt nu för kanske väljer min tjej att komma då) hihi. Igår kväll blev det en långpromenad med hunden i spöregnet. Kommer säkert bli en promenad idag med!, behöver röra på mig!.

Hörs kanske senare!

Puss och kram på er!

Stina

Lycka till med den lilla. Tänk snart är du mamma. Kram

2011-01-09 | 23:44:04 | http://www.buddhas5.wordpress.com
Ellie

Stina: Tack så mycket tjejen!. Jag är mer än redo att bli mamma!...kram på dig

2011-01-10 | 11:07:20 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0