Powerwalk i solen och dagsformen

God dag mina vänner!

Vilket underbart väder vi har idag. Lite blåsigt är det men det gör inget då solen lyser som om det vore vår!. Dock ska man inte ropa hej ännu då det kommer bli -6 grader på fredag och snö men vi hoppas dom har fel. min dag började vid 8.30 när Heiley låg och smågnydde och ville gå upp (hon gnyr alltid när hon vill något vilket är slönt då man vaknar ganska och inte till ett gallskrik) och äta lite frukostmjölk:). Jag låg dock och frog mig till 9 och småkramade henne lite.

Väl uppe sedan blev det frukost och påklädning av mig själv och Heiley och sedan blev det Kiwitid i form av kisspromenad. Dock ville jag slå två flugor i en smäll och tog mig en långpromenad eftersom det var så fint väder. Jag får på så sätt lite konditionsträning, kiwi får kissa och motion och Heiley får frisk luft. Superbra när man kan göra fler saker samtidigt hehe. Tror man blir bra på det när man har barn för att spara på tid så det är ju superbra. Det blev en promenad mot Kimstad och det blev nog ca 4 km enkel väg och 4 km tillbaka hem så kanske 7-8 km borde jag ha gått ungefär. Var iallafall ute ca 50-60 min så det var en rätt bra runda.


Från min synvinkel under promenaden.






Påväg hem!, promenaden lider mot sitt slut.

Idag blev det vägning. Det är ju så kul nu efter graviditeten och väga sig eftersom kilona rasar ganska snabbt. Nu börjar det dock sakta in men det är nog pga av att jag börjar närma mig min startvikt. Blev dock glatt överaskad i morse när jag stälde mig på vågen för från igår hade jag gått ner 1,1 kg till!. Vet inte om det berodde på mitt träningspass jag körde igår som gjorde att det fick fart på kroppen eller om det helt enkelt lossnade lite mer vätska. Hur som så blev jag iallafall glad. Igår vägde jag 68,4kg och idag 67,3kg:). Startvikten låg på 64 kg innan graviditeten så det betyder att jag har ca 3,3kg kvar till mål. Sedan hoppas jag så klart att jag ska gå ner ännu mer. I slutet av graviditeten låg vikten på 76,6kg så snart har jag tappat allt *jippi*. Kom då ihåg att jag inte gjort något fö att gå ner dessa kilon utan har bara ammat och ätit haha.

Total viktnedgång är 9,3 kg på 2,5 vecka. Total viktuppgång under graviditeten 12,6 kg= 3,3kg kvar till mål!.


Före: bilden tagen någon vecka innan förlossningen 76,6kg


Efter: tagen idag 2,5 vecka efter förlossningen 67,3 kg

Idag är det Andys första dag på jobbet och jag sitter här med Heiley som ligger och sover i mitt knä på ammningskudden. Detta är såå smidigt för det betyder att jag kan ha henne nära henne men samtidigt ha båda händerna på tangenterna. Superbra!

Nu ska jag kolla runt lite på internet under tiden hon sover, man får passa på även där!

kram på er

Lina

Stort grattis till den lilla prinsessan! Vilken sötnos! Och vad härligt att du redan börjar närma dig din gamla form :o) Mys på med din lilla ängel, längtar såå tills det är min tur!

2011-02-09 | 22:17:40 | http://linajohansson.blogspot.com
Malin

Bra med promenad, men tror nog du missat lite - antingen vad gæller distansen eller tiden. Att promenera 8 km på 50 minuter ær i mina øgon snarare ett joggingpass. Det ær sællan jag sett någon gå 1 km på 6:15 vilket vore snittiden. Inte heller 8 km på 60 minuter låter særskilt troligt. Møjligen har du gått 6-6,5 km på 60 minuter, æven om också det ær en powerwalk. Aja, keep it up!

2011-02-10 | 08:58:23 |
Ellie

Lina: Tack gumman!. Förstår att du längtar nu! men det är inte långt kvar!. Ja jag börjar närma mig min gamla form men man vet inte, de sista kilona kan ta tid men förhoppningsvis rinner dom av när jag kommer igång ordentligt med träningen igen. kram



Malin: Ja som sagt det är svårt och veta. Ska mäta sträckan någon dag med bilen så jag vet exakt..

2011-02-10 | 16:57:40 |
Maria

Hej! Vad imponerad jag är av dig! Jag är gravid nu, i vecka nio och tänkte höra hur du gjorde för att inte gå upp så mycket i vikt? Vad åt du? Unnade du dig godsaker? Du är ju jättefin i kroppen redan! Grattis!

2011-02-12 | 18:21:03 |
Ellie

Maria:Jag gjorde faktiskt inget speciellt. Jag tränade ju inte alls så det hjälpte mig ju inte alls:). Jag var extremt hungrig de första veckorna av graviditeten och även om jag åt massor så var jag vrålhungrig 30 min senare!. Sedan försvann det helt och jag åt PRECIS så som jag gjorde innan jag blev gravid. Jag var inte alls speciellt hungrig under grav så det är skönt. Jag unnade mig MYCKET godsaker faktiskt!, tänkte inte alls på kosten eftersom det kändes som att allt jag åt behövde endå bebisen. Under sommaren åt jag tex massor på mc donalds men det påverkade inte vikten alls faktiskt. Det tyckte jag var så skönt eftersom jag annars har väldigt lätt för att gå upp i vikt. Som sagt försök äta som du gjorde innan graviditeten om du inte är väldigt hungrig förstås. Ät isåfall ofta men lite mindre så du inte bli illamående. I slutänden spelar det ingen roll hur lite du äter för vissa går upp 20 kilo iallafall så det är väldigt individuellt. Ät på som du brukar så fixar det sig säkert!. Föresten tack för komplimangen och stort grattis till bebismagen!, du har en ,magisk period framför dig!...kram

2011-02-12 | 20:02:33 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0