Lite småstressig tisdag

Då var vår vardag igång igen på allvar. På ett sett kan det vara skönt att återgå till lite rutiner igen vilket man knappast har under semestern. Idag var det dags för tisdagsmammaträffen som idag skulle vara på öppna förskolan då de har öppnat igen efter sommaruppehållet. Hade bestämt mig för att sätta klockan på 7,30 för att ha tid på mig fram till 10 att göra lite småsaker här hemma och hoppades på att Heiley sov hyfsat länge. Efter en orolig natt (för min egen del) vaknade jag vid 6 och var dödshungrig så jag gick upp och åt frukost. Heiley sov som en prinsessa hela natten men sedan gick jag och drog mig och självklart ska Heiley få för sig att vakna kl 7 redan!. Pigg som en nötkärna låg hon i sängen och pratade och sparkade. Det var bara att ta upp henne och ge henne gröt men direkt så försvann mina tankar om att "fixa lite här hemma".


Hannes och min lilla prinsessa


Oj vad stora våra små bebisar har blivit:)


Wille och Sofie var också där:)

Av erfarenhet vet jag dock att hon oftast vaknar tidigt och vill ha frukost men sedan vill hon sova på mammas bröst i yttligare 1,5-2 timmar. Så jag gav henne mat och som vanligt satte jag mig i soffan och la henne på bröstet och hon somnar+ jag själv så vi vaknade kl 8,40 och fick panik då vi inte hade bytt om eller varit ute med hunden så snabbt som ögat kasade jag på Heiley kläder+ mig själv ut snabbt med hunden, slängde i några smörgåsrån med ost i vagnen som jag kunde äta på förskolan och sedan iväg. Snacka om att jag var genomsvett när jag kom dit.

Sedan var det bara hem igen efter träffen, ut med hunden, äta sen lunch (var superhungrig) och sedan somnade Heiley ännu en gång på mitt bröst i soffan så jag kunde inte fixa något alls här hemma ännu en gång. Nåja lite disk hann jag med men det var inte mycket. Imorn får jag passa på för då har jag inget speciellt på schemat.


Efter mycket babysång och lek blir man lätt trött:).


Men efter många timmars sömn kunde man pilla och leka lite med Kiwi:).

Nu är det dock lugnt och Andy ska snart iväg och träna. Sedan blir det nog en lugn kväll för min del (fast kan jag mig själv rätt så sätter jag väll igång och dammar som vanligt haha).






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0