Lite bra att ha saker

God kväll eller god natt kan man också säga!

En härlig dag är nu snart ett minne blott och vi har hnnit med en hel del även denna lördag. Först en sväng förbi föräldrarna på fika, sedan iväg på storhandling (lite shoppande innan hanns också med), hem igen, körde lite babymassage och sedan hjälpte jag Andy med att lägga golv i Heileys rum. Vi är inte klara med golvet riktigt ännu eftersomd et blev rätt sent men det ska vi se till att det blir imorn för då ska vi inhandla lite lister, bla en dekorlist och golvlister. Sedan är Heileys rum klart då är det bara mitt arbet kvar nämligen inredningen! och det är ju det roligaste:).

Eftersom Heiley snart kommer att börja äta mat på riktigt så beslutade vi oss för att köpa en stavmixer som vi kan göra egna pureer med. Vi har bara en blender sedan tidigare men den är rätt svår och göra riktigt små portioner med och därför kände vi att det är lite smidigare med en mixer. Åkte till Media markt och hittade en som passade utmärkt!. Braun multiquick 5 heter den och är anpassad främst för oss småbarnsföräldrar då det ingick stavmixern, ballongvisp, tillbringare, och en hacker+ en liten kokbok med recept på barnmat. Superpraktiskt tyckte vi så vi körde på den. "ishållare" eller vad de heter som är utmärkt att frysa in små pureportioner i. När det är dax för mat plockar man bara fram så många kuber man behöver och stoppar in i micron. Det har jag fått tips om bland många föräldrar och det är ju sååå smidigt!.

Sedan blev det som vanligt lite nya kläder till vår lilla dam:).


Heiley älskar att bli masserad!. Mest gillar hon ansiktsmassage och då ligger hon och tittar så gulligt på mig och pratar en massa!.


Leggins från H&M 39,50 stl 68


Vår nya stavmixer *ler*


Pureerna blir små iskubber som är lätt att plocka fram så många man behöver:)


söta strumpor blev det 2 pack 39,50. Köote även ett par vanliga vita 3 pack 39,50 på H&M.


Denna väggdekor köptes på confetti för 119:-. Den sitter på balken mellan köket och vardagsrummet. Nu fattas bara lite vit färg i taket i köket för att det ska se mycket bättre ut och allt liksom flyter ihop:).


En liten klänning till Heiley från H&M 79,50 stl 62

Sedan kom Hela familjen Lilja på besök vilket består av Mamma (mormor), pappa (morfar), min syter (moster) och mina systerdöttrar (kusiner) vilket var en överaskning eftersom de bara kom inrusande hehe. Huset fullt kan man säga:).


Mina systerdöttrar Jennifer (vänster) och Chloe (höger) fick hålla i Heiley.

Nej nu ska Heiley väckas då hon somnade från sin kvällsmat.

God natt!



Ulrica

Vad mysigt att hon gillar massage så mycket!



Ang. biljetten till Blogg galan så har jag anmält mig själv så det var inte det att jag blev inbjuden själv. Tror det är för sent att anmäla sig nu men jag är inte säker, så kolla upp! Vore superkul om du kom så vi kunde ses!



http://mammagala.se/main.html



KRam

2011-05-02 | 08:32:07 | http://minbebis.com/blogg/mymiracle/
Lina Kuijl

Åh va bra med tipset på stavmixer, ska faktiskt iväg imorgon och köpa en just för pureer och den där lät ju grym! Det ser så mysigt ut med massagen. jga är jättesugen på att lära mig det. Anmälde oss till en "kurs" på bvc men de hör aldrig av sig. Masserar lite själv men ingen aning om jag gör rätt. Han verkar iaf gilla det. =) Ja visst är det otroligt att det finns folk som dom! Helt sjukt. Kan verkligen rekommendera det företaget. Vagnen kom på ett dygn. så sjukt. Jag ska handla allt därifrån i fortsättningen.



Hoppas allt är bra med er och tusen tack för all omtanke i och med olyckan. stor kram

2011-05-03 | 10:41:55 | http://fitnessguru.se/lina
Lina

Så söt hon är lilla Heiley!

Vi har precis en sån stavmixer sen några år tillbaka och den är hur bra som helst! Kommer bli grym till barnmaten sen också :o)

Ta hand om er!

Kram Lina

2011-05-05 | 10:04:01 | http://linajohansson.blogspot.com
Ellie

Lina: tack gumman!. Vad bra att den är bra!, det är ju alltid svårt att köpa nya köksgrejer för man vet ju aldrig hur bra de är. Dock pratade vi med en säljare i butiken då de hade säkert 20-30 olika och efter kanske 1 timme i butiken så bestämde vi oss för den. Då låter det iallafall som att vi köpte rätt:).

Ta hand om er med!..kram

2011-05-05 | 12:05:45 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0