Föräldragruppen med Heiley

Hej i stugorna!

Här sitter jag och jäspar munnen ur led. Är så trott att jag knappt vet vad jag heter. Det roliga är att jag får verkligen sova på nätterna!, behöver bara gå upp 1 gång under natten och ge Heiley mat. Hon har skaffat sig en egen rutin och det är att gå och lägga sig kl 21 på kvällarna (har gjort det några dagar), jag själv sitter uppe till ca 23-24 och innan jag lägger mig ger jag henne mat (hon äter i sömnen typ) och sedan sover hon till ca 4-5 då hon vill ha mat igen. Sedan somnar hon om direkt när jag lagt ner henne i sängen igen och så sover hon till ca 9-9,30 så jag ska absolut itne klaga, men trots att jag får sova så tar det mycket energi att ha en liten tjej här hemma. Jag går ständigt runt och undrar vad jag ska göra nästa gång hon sover träna?, vila själv?, städa?, diska? eller bara glo på tv?. Ja det finns alltid saker att göra vill jag lova.

Hade verkligen behövt träna idag men jag är så trött efter att ha gått upp 7,45 för att göra oss i ordning till föräldragruppen som är på tisdagar kl 10. Jag vill dessutom komma dit 30 min innan för att väga henne. Dock kan jag säga att jag har en så grym träningsvärk i hela kroppen att det tog typ 5 min att ta sig upp från sittande på golvet till stående.







Här har vi hela gänget samlat!. Från vänster, Sofie med lilla Wille, Jag och Heiley, Pernilla och Joar, Emma och Isabell, Annika och Hannes. Alla är Januaribebisar utom Emmas Isabell som är lite över 3 månader och därför decemberbebis. Annars är det bara några dagar mellan våra bebisar:).


När vi kom hem bänkade vi oss i soffan och myste lite::).


På förskolan fick vi en pastgrej som ska likna bebisarnas strupar. Den kan man använda sig av om man av någon anledning skulle vara osäker att ge en leksak eller liknande till bebisen så kan man se om leksaken får plats i "strupen", gör den det så går det att svälja leksaken och på så sätt öka kan bebisen sätta den i halsen. En riktigt fiffig grej då bebisar har en förmåga att stoppa allt i munnen!.


Hur som helst så vägde jag bubblan och hon vägde 5675g och var 60,5 cm lång så på 2 veckor har hon gått upp 655g:) hennes kurva pekar stadigt uppåt vilket är bra eftersom den gick neråt när hon föddes. Nu har hon dessutom hittat mitt hår som hon glatt traslar in sina händer i om hon får chansen hihi.

På föräldragruppssamtalen har vi bara en gång kvar men vi bestämde att vi skulle fortsätta träffas även efter då vi träffats sedan barnen var väldigt små och vi har fått så bra kontakt så vi har även bestämt att träffas hemma hos varandra vilket är grymt kul!.

Nehe nu ska jag kolla till bubblan som ligger i sängen och sover för glatta livet!, har varit så snäll hela tiden när vi var på förskolan trots att barnen skrek och inte ville komma till ro så låg hon snällt och bara tittade eller sov. Hon blev iallafall inte det minsta störd hihi.

Får se om det hinns med lite träning ikväll när hon sover, får se om jag hinner piggna till tills dess, dock blir det bra träning här hemma men ajg hoppas jag kommer iväg imorn till gymmet för det skulle behövas..

ha det super! kram!

Michaela - I Väntan På Lillfisen

Den barnmorskan jag hade hade inget svenskt efternamn men hon var lite yngre och superbra!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0