Ruggig höstdag

Ja då var det bara och inse att hösten är här på allvar!. Jag känner det direkt för jag blir genast mer frusen och får större behov av att ta varma heta bad *mys*. De säger att man får ökad kroppstemperatur under graviditeten men det kan jag absolut inte hålla med om!. Visst om jag tränar flir jag genast mycket varmare än tidigare men i normala fall när jag inte tränar är jag precis lika frusen som innan. Min höstjacka jag hade förra året (en skinnjacka) kan jag absolut inte ha längre då jag inte kan dra upp dragkedjan alls så det får nog bli att köpa en ny. Det känns lite småtråkigt på ett sett eftersom det bara gäller för en höst. Har funderat på att slita fram vinterjackan men då den verkligen är "vintrig" så vill jag inte att det ska se ut som jag är påväg till nordpolen, så vi får se vad jag gör.



Vaknade vid 8 och gav mig ut med Kiwi på en runda, sedan har jag mest suttit i soffan under en filt och snart tror jag att jag kommer ta ett varmt bad. Tror dock att jag tänkte träna lite innan och det blir bara i form av fitmama och salsa tror jag. Jag är såå sugen på att åka och bada men min bikini passar inte längre (speciellt inte överdelen haha) så det sket sig direkt. Vi har ju ett badhus här i Skärblacka som jag skulle vilja gå till för att se hur det ser ut. Tror de bara har en stor bassäng+ en relaxavdelning men det är väll fullt tillräckligt?, så länge man kan simma runt lite hehe.

Igår kväll sparkade Heiley för fulla muggar. Precis innan Andy skulle till jobbet så sa jag att han skulle säga hej då till henne så han la huvudet på magen och började prata med henne. Då fick han en riktig rejäl spark i örat, tom så hårt att han hörde sparken riktigt tydligt. 2 sånna sparkar fick han hehe så hon ville nog att pappa skulle stanna hemma med mamma hihi. Världens gulligaste lilla bebis. Imorse sa hon god morgon till mig genom att ge mig en kick i magen igen och nu tror jag hon sover igen :). Det är så härligt med de riktigt hårda sparkarna för det märks att hon blir starkare. Sedan någon vecka tillbaka börjar magen röra sig när hon sparkar, tyvärr ser jag ännu ingen fot på magen men det kan bero på moderkakan som ligger i framvägg så det är ju lite tråkigt.

På fredag ska jag till barnmorskan för första gången på 9 veckor så det ska bli riktigt spännande. Tyvärr blir det inte min vanliga barnmorska för hon var tydligen sjuk men det går ju bra endå:).

Nu måste jag få igång cirkulationen lite geom att röra på mig lite.

Ha en skön höstdag!

p.s Kollade på ett program med doktor Åsa om graviditeten från befruktning till förlossningen som ni kan kolla på om ni är intresserade. http://svtplay.se/v/2146840/dr_asa/del_4_av_8__graviditet_-_fran_borjan_till_slut 

Linda Ljungkvist

ÅÅ badkar det skulle jag vilja ha här hemma det e något som jag saknar,när vi sen flyttar till hus då e det ett badkar jag ska ha :) Kan berätta att jag inte än har sett någon ordentligt fot komma och pressa ut magen men det man ser är en bulle utåt så man vet att den är där :)Kram

2010-09-29 | 14:36:50 |
Ellie

Linda: ja jag är väldigt glad att jag har badkar, dock borde vi egentligen ha dusch eftersom vi har ett ganska litet badrum så för att få det lite större skulle det behövas en mer rejäl dusch. Dock inget jag måste ha eftersom jag älskar badkar :) så det får vara kvar ett tag till hehe. Jag ser också som en bulle där hon sparkar så jag vet ungefär var hon sparkar:)

2010-09-29 | 17:49:41 |
Ewa

Jag fattar inte hur du bara kan gå hemma o dra??? För mej är det helt ofattbart. Har du inga tjej kompisar o hänga med. Ett torftigt liv i mina ögon.

2010-09-29 | 18:52:51 |
Jennie

Hej!



Pga vissa anledningar var jag tvungen att byta blogg och göra den mer anonym. Om du vill följa mig så finns jag från och med nu på adressen...

http://traningochvardag.blogspot.com

Hoppas att du följer med mig dit!



Kram/Jennie

2010-09-29 | 20:30:25 | http://traningochvardag.blogspot.com
Linda Ljungkvist

ja badkar e bra det :) ja det e mysigt och kul att man kan se vart dom är då är det lättare o veta vart man ska lägga handen för att eventuellt få en spark :)Kram

2010-09-29 | 21:16:51 |
Ellie

Ewa: visst har jag vänner men dom pluggar eller jobbar de flesta av dom. Jag har nog inte så mycket och välja på tyvärr, så är det att vara arbetslös dvs det är mycket jobbigare (säkert 1000 gånger jobbigare) än att faktiskt ha ett jobb. Sedan är det svårt att få jobb som gravid, ännu ´svårare än innan med tanke på att jag går på mammaledighet i december någon gång.



Jennie: Jag följer dig gärna! kram.



Linda: haha precis !!

2010-09-30 | 10:02:15 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0