Sm i Bodyfitness i västerås i helgen avgjord!

Då var årets SM över för denna gång. Jag var ju tyvärr inte där men måste se till att åka dit snart, det är ju faktiskt en underbar känsla av att vara där bland massa vältränade personer som delar samma intresse som en själv dvs träning och då speciellt tung styrketräning eller gymträning i allmänhet. Det ger dessutom så enormt mycket inspiration som räcker och bli över :). Det var länge sedan jag var där nu och det märks väldigt klart på gymträningen faktiskt, man behöver den inspirationen man får genom att kolla på tävlingar. Vare sig man vill tävla eller inte så är dessa evenemang värda ett besök.

Svensk mästarinna i bodyfitness och svensk mästare i bodybuilding avgjordes alltså i helgen och resultatet på bodyfitness sidan ser ut enligt följande:

Korta klassen -163

1a: Carina Isaksson (som även van veteranklassen)
2a: Åsa Hälltorp
3a: Malin Söderqvist

Långa klassen +163

1a: Camilla Öhman
2a: Cecilia Benjaminsson
3a: Anna- Maria Lacatus

Jag måste säga att jag bara tokälskar Maria-Lacatus fysik. Lagom mycket muskler och en perfekt symetri enligt mig, dessutom riktigt kvinnlig på alla sätt och vis. Sedan gillar jag även Camilla Öhman som van då hon har muskler på de rätta ställena :), grym symetri även där.


Bilden lånad av www.annamarialacatus.com. Några av de långa tjejerna


Bild lånad av www.lissfit.com  Några av de korta tjejerna


Även denna bild lånad av lissfit.com. Här har vi Anna-Maria och Camilla, två grymt snygga tjejer!

Grattis tjejer!!






Anna

Det ska bli skoj och se resultatlistorna när alla dopingtest är analyserade från helgens tävlingar. Förbundet satsade 100000 på tester denna gången så kommer nog hända en del bland placeringarna.

2010-10-04 | 19:35:14 |
Ellie

Anna: Ja det är möjligt!, vart kommer reslutatlistorna upp sedan då? är det något som blir offentligt?.

2010-10-04 | 20:12:39 |
Anna

Det är bara den tävlande som bli meddelad provresultatet men enligt SKKFs regler ska de även diskas från tävligen så man kan ju lätt se det i resultatlistorna. Tydligen verkade det som de mest valt ut "okända" tävlande för undvika skandaler förmodligen. Ett spel för galleriet helt enkelt. Resultatlistorna finns på förbundets hemsida som vanligt.

2010-10-04 | 21:05:36 |
Ellie

Anna: Ja jag tyckte väll att det var lite dåligt med "kända" personer. Vissa peroner var ju med men inte lika många som det brukar. Problemet är väll när det gäller doping är väll att man kan vara dopad men att slutar man i rätt tid så syns det inte alltid på proverna heller?. Vissa kanske tar till något sånt och då kan dom ju endå anses rena fast dom egentligen inte är det?.

2010-10-04 | 21:23:15 |
Anna

Precis, det var ju tex anledningen att Linda Fodor klarade sig. De rutinerade vet hur de ska klara sig. Det handlar även om vad de testar för. Man måste leta efter det som finns i urinet om man säger så, finns ingen generell dopingkontroll. Så även om ettan åker dit och tvåan blir etta kan även denna va dopad. Alla blev inte testade heller.



Jag syftade även på att av de som tävlade testade man inte de mest kända utan tog doldisar.

2010-10-04 | 21:29:00 |
Ellie

Anna: fast sedan tror jag inte att ALLA kända behöver dopa sig. Är du tex säker på att Linda verkligen var dopad?. Anledningen till varför de inte kollar urinet till hundra procent är väll pga av att det på så sätt kanske kostar för mycket, därför anser väll dom att det är bättre att göra någon form av test äna tt inte göra det alls.

Hur vet du att de inte testade de kända utan bara "de dolda"?.

2010-10-04 | 21:37:34 |
Anna

Är snö vit? Man kan inte kolla alla tänkbara preparat eftersom urinet inte räcker till. Jag var på plats backstage och de var i princip bara doldisar som plockades ut.

2010-10-04 | 21:42:17 |
Ellie

Anna: jasså! ja antingen är de rädda för att dessa personer ska åka dit eller så är det för att de anses "kända" och vill inte måla fan på väggen och att det kommer fram att en av sveriges mest kända person inom BF, BB eller AF är dopade för de vet väll hur stor uppständelse detta skulle ge. Man vet ju tex vilken uppståndelse det blev när Linda Fodor och hennes man anklagades för att vara dopade.

2010-10-04 | 21:46:01 |
Anonym

"Precis, det var ju tex anledningen att Linda Fodor klarade sig." Och det VET du!?!

2010-12-08 | 20:29:09 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0