Ny vecka snart här!

God kväll!

Då har Andy åkt iväg för att jobba och jag sitter här framför datorn. Ska lägga mig tidigt i dag eftersom jag ska upp tidigt imorn, redan kl 6 blir det eftersom jag ska till Barnmorskan igen för sockerbelastningsprovet kl 8.20. Jag hoppas det kommer gå bra men det kommer ta ett tag, kommer få sitta där i 2 timmar utan frukost under tiden som sockret ska "verka" om man säger så. Ska ta med mig en bok under tiden, kanske blir det så att jag somnar?, inte mig emot:). Sedan blir det att åka till jobbet efter det. imorn är det dags att inviga våra pastarätter på jobbet. Ska bli så kul och se hur populärt det blir. För en billig peng på 29 kr får man en pastaportion med valfri sås (6 olika) och dessutom med enbart färsk pasta!. Det är ju som hittat!. 

1. Pasta med färska räkor

2. Pasta med kräftor

3. Pasta Carbonara (bacon)

4. Pasta med basilikapesto

5. Pasta med olivpesto

6. Pasta med tomatpesto

7. Pasta kycklingfilé chili

8. Pasta kycklingfilé tandoori

9. Pasta kycklingfilé lime

10. Pasta kycklingfilé tomat o fetaosttäckt

11.Pasta Köttfärssås

12. Tortelloni ricotta spenat, valnötter

13. Tortelloni ricott/spenat, skinka

Tyvärr vet jag ännu inte vilka såser vi kommer ha men 6 av dessa kommer vi att ha varje dag mellan 11-15.

Som ni vet så har vi ju småbörjat lite med inredningen till Heileys rum. Egentligen har vi inte börjat heller men vi har ju slitit ut  datarummet så nu är det bara hennes rum!. Sedan ska vi ju som sagt lägga nytt golv, tapetsera och skaffa lite småsaker till rummet som gör det till "hennes". Det viktiga är att själva tapetseringen och golvet görs innan hon kommer eftersom vi antagligen inte har varken tid eller lust att renovera när hon är här. Sedan får väll saker införskaffas allteftersom.

Så här blev det iallafall när vi slitit ut datarummet:


Bebisen rum!. Det är ett rätt stort rum på ca 16 kvm så plats får hon!




Svårt och få en helhetsbild av rummet men ni ser ju lite iallafall:)


Vårt lilla krypin i hallen på övervåningen som blivit en del av datarummet tills vi gjort ordning sovrummet bredvid som kommer bli det riktiga datarummet sedan. Lite mörk bild men men.






Nettis

Mysigt det kommer bli i lilla tjejens rum ser det framför mig.Jag håller på att fixa i Neos rum lite vi ska bara få ut alla andra saker innan.Krama

2010-11-01 | 12:39:34 |
Ellie

Nettis: jo jag hoppas det kommer bli bra. Dock velar man så mycket fram och tillbaka för man vill ju att det ska bli så fint det går. Man vill ju inte ångra sig senare. Ska ni måla om och sånt också i Neos rum eller?. kram kram

2010-11-01 | 18:20:55 |
Nettis

Vi har ju redan en blå färg i rummet så ska fixa lite på vägarna har köpt saker som man kan fästa på väg dekaler av olika slag har sammlat på mig lite hehe när man sett på rea m.m har en ide hur det kommer se ut men sedan kan man ju ändra vart efter när han blir äldre enkelt att fixa om då ju:)Kram

2010-11-01 | 20:38:09 |
Ellie

Nettis: ja så tänker jag också. Jag vill inte ha för mycket nallar, och andra bebisaktiga symboler på mina tapeter för det är ju inte jättekul och behöva tapetsera om så fort barnet har kommit upp lite i åldern. Det är ju en sak om det behövs tapetseras om efter ett tag pga av slitage. Därför tänkte jag mig en rosa stjärntapet ev för det kan man ju ha länge. Sedan kan man ju ha lite små bebisprylar etc men som sagt dessa är ju lätta att ta bort när hon/han blir äldre. kram

2010-11-01 | 21:41:26 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0