Nu är vi helt slut!

Slutet på veckan och det har varit ett riktigt bra avslut. Igår var vi på dop av lilla Neo som är Andys systers lilla son. Det blev en trevlig dag med mycket prat och mys med Neo.


Andy sken som en sol när han höll i Neo. Det märks att pappakänslorna börjar vakna till liv:). Det är myyysigt!:)


Idag har Andy och jag beskurit buskar som lever sitt eget lilla liv så nu har vi förhoppningsvis fått ordning på dom igen. Vi har även klippt häckarna så nu är dom låga och fina och helt plötsligt fick man en mycket större tomt! och allt känns inte lika inmurat som tidigare av höga häckar och det gillar vi!. Nästa år funderar vi på att ta bort häcken och ersätta med vitt staket istället för att få det lite frächare och kanske sätta någon rosenbuske framför eller något för att få det att se lite mer öppet ut.Vi har ju inte så stor tomt (ca 400 kvm) så då vill man ju inte känna sig instängd. Vi har även hunnit med att ta bort några "buskblommor" eller vad man ska kalla dom. De är stora blommor som tagit över en stor del av vår rabatt och stora enorma rötter och sniglarna ara tokälskar bygga sina bon där, tom så pass att de lagt ägg där såg vi så nu åkte båda dom blommorna och så kastade vi en massa sniglar också så nu har vi väll tagit bort kanske 70% av alla sniglar på vår tomt (och jag lovar det var MÅNGA). När jag säger sniglar så menar jag dom med hus.


Det kanske inte syns men häcken/arna har blivit mycket kortare nu än innan.


Det enda vi har kvar nu är att klippa ner en blomma som blivit enormt stor detta år. Den har blivit riktigt risig också så ska den komma upp fint igen till nästa år måste vi nog klippa ner den helt för den ser hemsk ut. Den sitter på framsidan men det får vi ta en annan dag. Sedan ska vi åka bort med alla grenar från buskarna häcken som blivit men vi tror vi måste hyra ett släp för det så det hann vi inte idag.

Jag kan lova att det ser mycket mer trevligt ut nu på tomten, vi hade en väldigt fullvuxen tomt innan eftersom det verkar som att de som bodde innan oss inte tagit hand om den så mycket som dom borde. Hoppas vi får ordning på det till slut :).

Resten av kvällen kommer jag nog att sitta framför tv'n. Blir nog lite dammsugning senare men nu behöver jag vila. Får väldigt lätt ont i ryggen nu för tiden eftersom man börjar bli rätt tung. Har gått upp som mest 7,8 kilo nu och då har jag inte tänkt så mycket på vad jag äter, så jag ska försöka städa upp lite i kosten och inte äta så mycket mellan måltiderna och mellanmålen får bli något lite nyttigare än vad det blivit hittills. Därför ska jag göra en proteindrink gjord på kesella och banan ikväll :). Orkar jag så kommer jag gå på en långpromenad med stavarna imorn bitt också för vi (jag och bebisen) behöver röra lite på oss :).

Avslutar med en bild på mig och magen i vecka 25+3 (dvs idag)



Nu ska jag vila lite. Ha en fortsatt trevlig söndag och hoppas er nya vecka blir bra!

Ewa

Du som går hemma har väl tid att sköta tomten? Den skule kunna vara helt perfekt. Kosten trodde jag du skötte även fast du är gravid??? Det är inte mycket du fixar, soffan är go o skön. Konstigt att alla dina tjejkompisar har jobb och inte du. Mycket ursäkter för allt som krävs lite prestation. Ge dig själv ett mer innehållsrikt liv. Livet passerar fortare än du tror. Soffer finns hur många som helst.

2010-10-04 | 08:34:29 |
Ellie

Ewa: så du menar att jag är ett offer!?. Stackars människa som helldre bryr sig om andra än sig själv. Jsg tror faktiskt inte att du har ett så perfekt liv du heller. Jag vill jobba och kan tänka mig jobba helger direkt efter förlossningen om det skulle behövas, långt ifrån vad alla andra kan tänka sig. Men bara för att ha ett jobb. Jag tycker du skulle sköta dig själv och skita i andra för jag och Andy har klart för oss vad vi vill och jag ska inte behöva dokumentera allt vi gör och inte gör tillsammans. Vi har klara mål för hur vi vill leva våra liv och det är inte på soffan iallafall!. Som sagt ingen behöver lägga sig i våra liv och hur vi lever dom mer än så behöver jag inte säga.

2010-10-04 | 09:21:59 |
Förbannad!

Ewa, vad är du för människa eg.?

Du verkar ju inte ha så mycket till liv själv, då du bara verkar sitta framför datorn & ösa ur dej skit!

Sköt dej själv & skit i andra, ett tips är att sluta läsa denna blogg om du stör dej så mkt på Ellie!

Skärpning för f*n!

2010-10-04 | 09:50:25 |
Linda Ljungkvist

Eva: vem tror du att du är igentligen,varför klankar du ner på någon som är gravid för??? När man är gravid så får man gå upp i vikt o man ska ta det lugnare då oxå. du ska veta att jag är en som gillar att va i soffan o glo på tv om dagarna och har även fått cravings på fikabröd med mera och moffar gärna i mig det för att det får jag. mina kilon som jag går uppp dom kan jag ta tag i sen efter jag fått min baby.och sådana som du ska ge fan i vad jag sätter i mig eller hur jag lever min tid som gravid. Ska tala om för dig att fast jag ätit skit mat ofta så har jag bara gått upp 7kilo under hela min gradivitet o jag ska ha barn om 4veckor och kan tala om för dig att ellie äter mycket sundare än vad jag gör tycker du ska sluta läsa hennes blogg om du inte kan göra annat än att klaga på henne,en det är väl det du tycker är kul,att såra andra människor. Dig gillade jag inte!!!!

2010-10-04 | 11:58:43 |
Lina

Jag håller med Ewa, men jag skulle inte uttrycka mig så hårt. Man måste slutföra saker och ting, för att få ett förtroende. Annars är det bättre att inget säga. Du har påbörjat många saker men inte slutfört dem. Det ger en viss bild av dig tyvärr. Bloggar man får man räkna med att andra reagerar både possitivt och negativt. En trevlig blogg för övrigt.

2010-10-04 | 12:58:54 |
Bengan

Håller me Ewa. Inte mycket som blir av.

2010-10-04 | 13:01:37 |
Instammer med Ewa

Ser inte att Ewa nagonstans namner att du skulle vara ett offer. Det ar nagonting du sjalv gor dig till. Du ar fenomenal pa att komma med undanflykter, nu senast graviditet, for att slippa gora saker, jobba eller ta ansvar.

2010-10-04 | 14:33:00 |
Camilla

Denna Ewa är säkert en avundsjuk jävel som vill leva det liv du lever. Skit i henne. Puss

2010-10-04 | 15:37:03 |
Ellie

Allmänt: Ärligt talat vet jag inte vad jag ska säga!. Att jag är gravid betyder BARA att jag och andy vill ha barn och INGET annat!. Det är knappast så att jag blev gravid i hemlighet och slutade med p-pillren i smyg bara för att jag skulle bli gravid!, vi ville båda ha barn och planerade detta och har inget med det att göra!. Föresten det är bara en enda sak som jag sagt att jag vill och som jag inte slutförde och det var mitt tävlande. Nu har jag kommit fram till att jag inte tror att det är min grej och inser att det var jävligt skönt och få det bekräftat. Sedan har jag inte satt upp något annat som jag inte slutfört så är det bara!. Jag vet inte vad det är ni hela tiden syftar på men jag antar precis som många andra säger så tror jag bara ni är svartsjuka för att vi har så mycket som ni andra kanske vill ha. Med detta menar jag hus, snart en bebis, vi är gifta och mycket annat och jag är bara 23 år. Många har inte kommit så långt i den åldern och det verkar som att det sticker lite i ögonen.

Sedan vet ingen vad jag gör annars som jag inte skriver, det är mycket jag inte skriver så att få sig en uppfattning via en blogg är väldigt väldigt svårt och därför lever många på gamla meriter dvs under den tiden då jag tänkte tävla för ni har inget annat att jämföra med.



Som sagt ni får tycka som ni vill, min familj och mina nära vet hur jag är det räcker.

2010-10-04 | 17:44:13 |
Förbannad!

Men vad rör det ER hur Ellie lever sitt liv?

Slutför hon inte saker, påverkas NI av det?

Hur hon väljer leva sitt liv rör BARA henne & hennes nära & kära!

Visst kanske man kan ha åsikter om hur andra väljer att leva sina liv, men håll dem för er själva OM inte personen ifråga har bett om er åsikt...



Skärpning, är ni verkligen vuxna människor?

Så som ni sitter & öser ut er dessa korkade kommentarer om andras liv...



Tragiskt att läsa...

2010-10-04 | 17:55:03 |
Ellie

Förbannad: Jag kan inget annat än att hålla med till 100%

2010-10-04 | 18:02:06 |
Helena Deveci

Men snalla manniskor va e detta??

Luktar avundsjuka pa langa vagar kan ju inte vara nagot annat om man ödslar sa mycket tid pa att kolla upp hur andra lever och sitta och försöka trycka ner andra manniskor för de.

Men ge mig era bank nr sa kan jag skicka nagon krona sa kanske ni kan köpa er ett liv och börja leva dom istallet för att lagga sig i andras sa javla mycket!

Tycker det ar bra att Elli tar vara pa sin gravidesitet da det finns manga som mister sina barn pgr av stress/hart arbete och tunga lyft!

Elli sta pa dig, sa lange du mar bra och ar lycklig sa skit i dom som uppenbarligen inte har liv!

2010-10-04 | 18:10:35 |
Ellie

Helena: Ja jag vill verkligen ta vara på min graviditet och är försiktig för att inte skada mitt barn för precis som du säger är det många som mister sina barn pga av stress etc. Visst blir jag stressad av att vara arbetslös men helldre stressad av det än att vara ett ego och jobba hårdare än vad man borde bara för att vara en bra karrierskvinna. Nej jobba hårt kan jag göra sedan när bebisen kommit, man är gravid så kort tid av sitt liv så att jobba måttligt, ta hand om sig själv och sin partner räcker så det blir över för mig. Dt handlar faktiskt om välmående!. Kram på dig!

2010-10-04 | 18:30:22 |
Anders

BF-tävlande, starta företag, otaliga dieter, tävla i SL osv osv. Du har precis som vi tillgång till din egen blogg, det är bara läsa från början så ser du hur många saker du under åren inte slutfört för det blivit lite motigt. Jag hävdar bestämt att det är anledningen till att du aldrig får behålla ett jobb. Arbetsgivare är generellt duktiga på att genomskåda sådana personlighetsdrag. Ta det inte som ett personangrepp utan rannsaka istället dig själv och försök få till en förändring. Det är förmodligen din största chans att efter graviditeten få ett jobb.



I all välmening

Anders

2010-10-04 | 19:14:42 |
Ellie

Anders: Precis som jag sagt tidigare så är inte BF något för mig. Jag sa aldrig att jag skulle tävla i TL utan om allt gick bra kunde jag tänka mig det. Sedan flyttade vi och på så sätt hade jag inte möjlighet att fortsätta. Började därför på gymmet istället här ute där jag känner mig mer hemma. Jag tänker inte tävla i något bara för att tävla då fgör man det på fel grund. Jag tävlar heller inte bara för att någon annan vill det för det är också på fel grunt. Företaget var vi helt klara med det enda som inte klaffade var att vi inte hade något kapital och att vi inte fick något lån och vad ska man göra? panta burkar kanske?. Dieterna tillhör tävlandet. Jag som arbetare är väldigt lojal och jag gör alltid det jag ska så säg inte hur jag är som arbetare. Det enda själet till att jag inte fått något mer varaktigt (har haft fler längre jobb)är pga av att jag bara haft extrajobb under sommaren och då har det dessutom varit klart sedan innan att jag antagligen inte kan fortsätta efter sommaren.

2010-10-04 | 19:29:40 |
Anders

Sommarjobb är en typisk inkörsport till tillsvidareanställning oavsett vad som är överenskommet sedan innan. Som sagt, skulle du våga sluta slå ifrån dig (hitta ursäkter, förklarningar, undanflykter) och istället försöka hitta nya lösningar kommer det lossna för dig. Då slipper du leva på din kille resten av livet och va fast hemma med ungarna.

2010-10-04 | 19:33:56 |
Anonym

Lyssna på Anders! Han har en väldigt bra poäng. När jag läser din blogg får jag känslan att du vill ha väldigt mycket på en och samma gång, ungefär som ett barn. Nu menar jag inte att du i någon bemärkelse är ett barn utan att du verkar ha samma tålamod och verklighetsuppfattning som ett barn som verkligen vill ha någonting. Allt ska ske nu, eller helst igår. När du inser att det krävs lite mer för att nå målet ger du upp.

2010-10-04 | 19:45:04 |
Linn

Försöker igen: Lyssna på Anders! Han är inne på något väldigt bra och viktigt.



(Får se om den här kommentaren blir publicerad när den tidigare inte blev det).

2010-10-04 | 20:09:48 |
Ellie

Anders: Jo visst är det en inkörsport! men det är inte bara en person som sommarjobbar heller och alla kan inte få jobb hur bra dom än jobbar. Har har jobbat på Willys en gång i tiden och dom kunde inte ha kvar mig efter sommaren eftersom de var tvugna att dra ner på personal då City Gross öppnade här i norrköping och de tappade många kunder. Sedan finns det många andra exempel på precis samma sak. Tyvärr är det inte så lätt som man tror. Ibland finns det inga andra lösningar och då måste man kanske skjuta upp vissa saker så är det bara. Jag ska inte leva på min man hela mitt liv, absolut inte. Bara för att jag varit arbetslös i 9 månader vilket är längst hittills så betyder det inte att mitt liv är bortkastat för det. Jag har många år kvar att jobba och jag ska komma in på ett jobb snart! det är verkligen ett mål jag har. Jag precis som alla andra vill tjäna pengar och leva ett bra liv, för visst blir det knapert att vara arbetslös och det vill ju ingen människa leva med.

2010-10-04 | 20:11:31 |
Ellie

Anonym: Så är det inte kan jag säga. Jag ger inte upp så lätt. Företaget försökte vi verkligen med väldigt länge och kollade runt med olika alternativ etc och vi höll på bra länge men vi hittade ingen annan utväg.Eftersomd et var ett franschaise företag så kunde ju inte "vd'n" vänta hur länge som helst med öppningen heller. Vi hade väldigt bra kontakt under hela perioden men han förstod att vi inte kunde göra annat vilket han så klart tyckte var synd. Jag är dock ung och mycket kan hända innan mitt liv är slut. Sedan har jag lite drömmar som jag vill förverkliga tex att skaffa barn så länge jag är ung (vill vara en ung mamma) och snart är jag där. Har en del planer för framtiden med men som du förstår är det INGET jag kommer dela med mig av här för jag ser det inte länge som någon ide.

2010-10-04 | 20:18:12 |
Ellie

Linn: nu har detta egentligen ingenting med inlägget i sig att göra. Det jag blir så förvånad för är att folk verkar vara experter på att dra upp gamla saker istället för att leva i nuet. Tävlandet var flera år sedan jag la ner, företaget hade sina anledningar dvs ekonomiskt (ännu en gång). Som sagt ni har ingen aning om vad jag sysslar med på dagarna och vilka mål jag har och dom tänker jag hålla för mig själv. Jag skriver väldigt lite om mitt liv nu för tiden av just denna anledning, att folk uppdattar mig på ett helt fel sätt och det är jag sååå trött på. Jag tycker det är tråkigt eftersom jag bloggar mest för min egen del och vill skriva mycket om mitt liv men så länge folk lägger sig i jmitt liv och hur jag är som person har jag ingen lust att dela med mig av det. Om ni inte är "nöjda" med mig som person vill jag helldre att nu slutar läsa min blogg, jag vet vad jag är för person och vilken typ av arbetare jag är och det vet absolut inte ni så snälla lägg ner era påståenden om vem jag nu är som person för den personen som ni påstår att jag är, sån är jag inte i verkliga livet.

2010-10-04 | 20:24:15 |
Anders

Det är tråkigt att du alltid omfamnar beröm fullkomligt okritiskt och sätter dig på piedestal men när folk med erfarenhet i välmening försöker guida dig tar du det som personangrepp och slår ifrån dig. Den taktiken är inte hållbar och kommer inte utveckla dig utan då kommer du precis som du skriver alltid vara du med allt vad det innebär. Att nå sina drömmar vad de än nu är kräver att man gör sånt man själv inte trodde var möjligt och aldrig ser hinder hur höga de än först ser ut att vara. Är själv arbetsgivare och den uppfattningen men får av dig i din blogg är väldigt typisk för många i din ålder. Ni lever i tron om att vilja något är samma sak som att det ska hända. Saker och ting händer inte av sig själv, man måste själv sätta ihop sitt pussel. Den stora ungdomsarbetslösheten beror inte på att det inte finns jobb utan att jag och många arbetsgivare med mig inte får ut lika mycket av er som +30 åringar som har lite mer go i sig naturligt.

2010-10-04 | 21:12:42 |
Jessica

En vis föreläsare på ett föredrag jag var på sa en gång "Om du alltid gör som du gjort och det inte blir som du vill - är det inte då dags att börja göra på ett annat sätt?"

2010-10-04 | 21:14:13 |
Ellie

Anders: jag lyssnar på vad du säger men samtidgt kan man inte tipsa en person som man aldrig sett arbeta eller ens träffat i vardagliga livet. Du och många andra går lätt på gamla meriter istället för att kanske tänka att jag kanske utvecklas som person. Nu under graviditeten växer många personer och blir mycket mer ansvarstagande och blir helt olika som personer eftersom det händer mycket kroppsligt och psyksikt men en. Detta händer även för mig. Ska jag vara riktigt ärlig så är jag nog mycket mer ansvarstagande än många andra 23 åringar då jag flyttade hemifrån redan som 15 åring och har allt som personer som är minst 30 har. Sedan hajar jag till lite ang det du sa om att 30 åringar har mer go och erfarenhet. Ja fast får vi yngre aldrig chans att få den erfarenheten kommer vi ju aldrig komma dit heller. Så att tänka som du är ju lite fel också, sedan förstår jag att arbetsgivare gör allt för pengar och tar heldre erfaren personal än oerfaren men någonstans måste man ju börja.

Jag har alltid kämpat hårt för att skaffa jobb och allt annat som hör livet till och tydligen är det inte många som tror mig när jag säger det, många tror jag glider på en räkmacka men det gör jag verkligen inte vilket min man kan övertyga. Sedan kanske man har tagit fel beslut många gånger men det är också något som gör att man växer som människa. Man kan inte alltid lyckas med saker för då lär man sig aldrig av sina misstag. Men som sagt inget av det du skriver tillhör det det egentligen pratades om från början och därför inget jag vidare vill prata om. Anledningen till att du anser att jag inte lyssnar är just för att det är något som hände för länge sedan och något jag lagt bakom mig och precis som alla andra vill man gå vidare i livet och inte gräma mig över vad som man gjorde och inte gjorde. Nu vet du hur jag tänker!

2010-10-04 | 21:34:03 |
Anders

Jag har haft många unga anställda just för jag vill inget hellre ge er chanser men tyvärr tar ni inte dom. Man möts av en inställning som vittnar om att ni vill ha belöningen innan ni presterat. Brukar beskriva det som att ni inte bara vill äta kakan och ha den kvar utan även slippa baka den.

2010-10-04 | 21:39:00 |
Ellie

Jessica: ja det var klokt sagt. Men om du syftar på mig så är du fel ute. Jag gör inte alls saker på samma sätt som jag alltid gjort, jag utvärderar alltid saker jag gör och varför det gick si eller så och försöker lära mig av det. Sedan har ju jag aldrig gått ut offentligt hur jag gör saker så ingen kan påpeka något om det heller.

2010-10-04 | 21:39:46 |
Ellie

Anders: jag håller faktiskt med dig där!. Jag själv har mött väldigt många ungdomar som tar allt med en klackspark och gör inget speciellt för att få vara kvar på ett jobb, ibland har man frågat sig hur de ens kunnat fått jobb för vissa verkar vara helt 0 ställda till jobbet. Kanske har du då haft otur för jag vet samtidigt att det är många som gör vad som helst för ett jobb (jag tex) och verkligen gör allt för att få vara kvar. Det räcker tyvärr inte alltid att göra sitt bästa. Får man fråga vad det är för företag du är arbetsgivare för?

2010-10-04 | 21:43:12 |
Anonym

Om jag sager sa har istallet da: Varfor tror du sjalv att du ar i den sits du ar? Med sits menar jag forstas inte graviditeten, sant vet vi nog hur det gar till ;-), utan manga kortare anstallningar, perioder utan arbete och foljderna av detta (samre ekonomi -> farre mojligheter till "utsvavningar" i form av gymmedlemsskap -> osv)? Finns det nagonting du kan andra pa for att stoppa den har nagot onda cirkeln?



Du sager gang pa gang att vi inte ska doma dig utifran gamla meriter och att vi inte kanner sig. Angaende det forsta sa ar dock svart att gora annat. Hela livet bygger pa vad man tidigare presterat. Det handlar val snarare hur man valjer att presentera det forgangna? Nej, vi kanner dig inte. I alla fall inte de flesta av oss, men vi har ju inget annat att ga pa an det som star i bloggen. De kommentarer du far ar ju ett bevis pa hur du framstaller dig sjalv i bloggen. Det ar ju den Ellie vi "kanner". Hanger du med?

2010-10-05 | 07:27:19 |
Ellie

Anonym: Visst kan jag tänka mig att ni kanske inte har annat att utgå ifrån men jag tycker samtidigt då inte att man ska kommentara om något man inte vet något om. De gånger jag haft kortare anställningar har helt enkelt varit otur mer än så kan jag inte säga. Jag vet mina svagheter och mina starka sidor och försöker alltid att bevisa mina starka sidor på jobb etc. Det kanske låter konstigt att JAG kan vara bra på ett jobb men trot eller ej, så är det . Förtfarande så handlar detta inte om mitt jobb över huvudtaget och jag har heller inte bett om någons åsikt, jag vet hur man söker jobb, jag vet hur man tar hand om ett jobb etc. Det enda jag gör är att blogga och detta inlägg handlade ingenting om detta! därför blir jag lika frustrerad som vanligt att folk börjar dra upp dessa saker.



Det är möjligt att ni vill väl men jag kommer inte längre bara för att ni påstår att jag är en person som jag egentligen inte är för detta blir man bara förvirrad av. Att jag är slö etc är något folk själva uppfattat fast dom inte har något att gå på.

2010-10-05 | 08:50:26 |
Ewa

Härligt med så många åsikter :)

2010-10-07 | 10:26:07 |
Jonas

Har inte kollat din blogg på länge men får gratulera till graviditeten.Synd att du inte har fått nåt jobb , jag trodde att du jobbade kvar på bageriet men dom kanske har lagt ner? Hoppas det löser sig ,kan du inte dra igång lite kostrådgivning jag har för mej att du är sån som kan det där med kost.

2010-10-09 | 21:35:52 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0