Inget vidare

Hej vänner!

Hoppas ni haft en bra tisdag. Min har varit allt anant än bra. Det började igår med att jag hade riktigt ont i ryggen och mådde illa. Imorse hade det gått över vilket var tur men istället för ryggont och illamående hade jag grym huvudvärk och halsont. Ögonen känns som om de skulle brinna upp när som helst och jag känner en förkylningssmärta i hela kroppen, speciellt i ryggen och huvudet. Har legat och vilat massor och inte gjort något ansträngande. Det sista jag vill är att bli sjuk nu när jag är gravid. Ska prata med barnmorskan på fredag och fråga om hon tycker jag ska ta influensavaccinet för tydligen är gravida en riskgrupp i år, hoppas inte jag redan drabbats av den. Vet att många är sjuka nu och det var ju bara någon vecka sedan Andy var hemma med grym halsont och enormt förkyld så kanske är det min tur nu?. Man träffar ju trotsallt lite folk i jobbet så det är klart man är utsatt.


Gjorde en ruskigt god ost och kalkonpaj idag!, rek starkt!

Har läst en hel del i Förlossningshandboken idag och har redan läst ut "rädd att föda" vilket var en väldigt bra bok!, lättläst dessutom.

Min lilla tjej har sparkat en hel del idag och även om hon inte alltid sparkat så känner man något som trycker mot magen ibland och antagligen är det hon som sträcker på sig. Kan inte vara något vidare skönt och ligga ihoptryckt i flera månader utan att kunna ändra ställning ordentligt, stackars bebisar!. På torsdag har jag gått 29 hela veckor och påbörjar vecka 30, hu hu bara 10-11 veckor kvar nu. Jag räknar ner hela tiden för varje dag som går vilket är lite småjobbigt för tiden går mycket långsammare då, men vad gör man när man längtar sååå mycket för att få se sin lilla bebis?:).


Magen vecka 28+5

Nu orkar jag inte skriva mer, har så ont i ryggen.

ta hand om er!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0