Hunnit med en del

...denna helg!. Vanligtvis gör vi inte så mycket på helgerna mer än umgås men igår var vi en sväng till Ikea med mina föräldrar. Vi köpte bara värmeljus eftersom jag är en flitig användare av dessa nu när vintermörkret lägger sig över Sverige och vårt hus. Det var dock skönt och komma ut. Det märks att det börjar närma sig jul!, det var fullt med folk både på Ikea och på Ica maxi som vi åkte till efteråt (även det i Linköping). När vi sedan skulle hitta någonstans att äta var det fullproppat precis överallt! men tillslut hittade även vi ett ställe att äta på:). 



Idag har det blivit en del nyttogöra här hemma. Först åkte vi och storhandlade till nästa vecka och sedan blev det storstädning hör hemma så nu sitter jag här och vilar fötterna som för länge sedan svullnat! *ajaj*. Nu blir det lite vila fram tills Andy åker till jobbet (han jobbar natt denna vecka som kommer) och när han åkt till jobbet vid ca 19,30 så tänkte jag köra lite mammayoga innan sängdax. 

Julsakerna har nu invarderat alla butiker och jag tycker alltid det är lika mysigt att gå runt och kolla på allt fint man kan pynta med. Extra mysigt blir det om de dessutom har igång en julskiva i butiken för det gör verkligen att julstämmningen kommer tillrätta:). Jag kan väll säga att jag tycker de är väldigt tidiga med att ta in julpynt i butikerna men jag förstår varför (pengar!). Jag tror att folk på något sätt börjar stressa mer när julsakerna kommer till butikerna för då vet alla att "åh snart är det jul" fast det kanske är 2-3 månader kvar. Det ökar säkert på butikernas försäljning en hel del för julen har ju faktiskt blivit "butikernas tradition".

 

Jag kan dock inte sticka under stolen med att jag älskar julen!. Jag som annars hatar snö vill garanterat att det ska vara vita jular och gärna vita nyåraftnar också....det är såååå mysigt!.

I år blir det ju faktiskt lite speciellt vid nyår för jag sa till Andy att när vi firar nyår i år så kommer vi fira vår lilla dotter som snart kommer till oss och ett år med väldigt mycket nya intryck och erfarenheter som lilla tjejen kommer med+ att vi som sagt blir en till i familjen Lilja:).

Nu ska jag ner och dricka lite vatten och kolla på tv. 

ha en fortsatt skön söndag! 

Michaela

Låter som ni haft en bra helg :)



Kram

Ellie

Michaela: jo tac jag ska inte klaga:)

2010-11-21 | 19:24:29 |
Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 | 01:31:13 | http://tvminnen.blogg.se/
Ellie

Anonym: ja visst är det!, problemet är dock all stress precis innan jul. Egentligen förstår jag inte varför man måste stressa, skulle alla stanna upp och inte stressa precis innan jul/under jul tror jag folk skulle uppskatta traditionen bättre.

2010-11-23 | 18:40:21 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0