Vårigt värre!

Åhh vad härligt det är med sol!. Det märks att mäniskor älskar solen, vår vår gata har grannarna redan plockat fram solstolar och ställt i solen för att kipa lite sol nu när den äntligen är här. Människorna börjar dessutom komma ur sina iden efter den extrema vinter vi haft. Från att knappt sett några människor alls här i närheten på hela vintern ser man nu både barn och vuxna som är ute på promenader, leker i snöhögarna etc.

Själv har jag och Kiwi varit ute på långpromenad 2 gånger idag. Passade på nu när det är så härligt väder att se sig för lite i krokarna, så jag och kiwi gick runt bland alla hus som finns här. Skärblacka är ju ett till mestadels villasamhälle med massor med villor, mitt i centrum finns ett par enstaka lägenhetshus men annars är det mest radhus och villor.

Såg iallafall ett vårtecken när jag var ute. Knopparna börjar synas lite överallt. Tyvärr har jag inte sett några snödroppar ännu men det är ju tvärr ganska mycket snö kvar på marken så de syns nog inte ännu:P.

Har ni några speciella vårtecken?. Mitt tecken på att våren är här är solen, bar mark och värmen som sakta men säkert smyger sig på. Det läskiga är att temperaturerna är långt ifrån stabila, i morse hade vi -15 grader och nu har vi +0,3!. Är det klimatförändringar? vad tror ni?, en del anser att det bara är skitsnack med klimathot etc men det tror absolut inte jag!. Jag ser dagligen tecken på att jorden inte mår bra vilket är väldigt skrämmande. Är det så att jordens undergång är 2012 som det finns folk som påstår? *ryser*.





 

Roger Häggström

härliga vårvinterbilder.

här märks våren genom att man kan köra skoter utan handskar hehe

guds frid

//Ragwald den förskräcklige

2010-03-08 | 11:08:32 |
Ellie

Roger: ja det är ju också ett vårtecken!, många tänker på blommor som det första vårtecknet men det finns ju sååå många andra :).

2010-03-08 | 12:18:08 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0