Veta kön eller inte? det är frågan

Hej mina vänner!

Det var på tok för länge sedan jag skrev men ärligt talat har jag inte haft lust alls. Har knappt suttit vid datorn alls så det är naturligt då:) . Jag tar en dag i taget även om jag vill att tiden bara ska gå på så den lilla kan komma ut snart. Dock kommer det bli mycket roligare sedan när magen börjar växa ordentligt så man stålt kan visa upp den men tighta tröjor. Jag och Andy diskuterar fortfarande om vi ska ta reda på vilket kön det kommer att bli eller inte. Vi har båda alltid sagt att det får bli en överaskning till förlossningen men nu börjar både jag och han att tvivla. Visst är det roligt och veta vad det är som ligger där inne och mycket mer personligt. Dessutom är det ju skönt och kunna planera allt just efter den lilla flickan eller pojken som kommer.

Jag skulle inte bli förvånad om det blev en liten tjej för båda mamma och min syster har bara fått flickor. Mamma fick två och min syster fick också två. Vem vet kanske blir det tom tvillingar! för det finns en hel del tvillignar i släkten, min mamma har 2 bröder som är tvillingar, jag själv skulle varit en tvilling men den försvann tidigt, det finns även tvillingar på Andys sida så det vore riktigt grymt att få två på en gång. Då har ju ju liksom gjort mitt hehe.

När det gäller namn så har både jag och Andy varit ganska säkra länge, tom långt innan jag blev gravid!. Dock kan det hinna ändra sig men just nu känns det super. Vad det är för namn det får ni allt veta när den kommer :), om jag orkar hålla tyst så länge vill säga och ni känner ju mig haha!.

Dessa dagar sedan jag bloggade har jag inte gjort så jättemycket. igår var vi dock och testade en bil som vi kommer att köpa, det kändes verkligen superbra och den var väldigt skön och köra tom för mig som är så liten jag kände mig tom stor i den:). Det kommer bli en Ford Focus Flexifuel giha -04 mörkblå metallic. Bilder får ni se sedan när den är helt klar för ännu är den inte det för de skulle lacka den på ett ställe och byta framruta, givetvis också göras ren.

Jag har varit lite galen, jag har nämligen köpt min första amningsbh!. Väldigt tidigt kanske men det är helt enkelt pga av att mina gamla inte sitter det minsta bekvämt längre, den här kan jag dessutom växa i och tom använda efter förlossningen :). Jag har dessutom gått och köpt två små mössor 39,50 kostade dom bara så jag var bara tvungen att köpa dom:). Jag har även köpt en så kallad bola som är ett gravidsmycke med en liten bjälra inuti som låter väldigt tyst men som bebisen tydligen ska höra för den händer på magen.


Bh'n är i svart och bolan i mörkblå. Bola: 269:- babyproffsen, amningsbh 199:- babyproffsen och två pack mössor 39,50 H&M.

Nu kommer snart Andy hem och då blir det fredagsmys:).

hoppas er sommarträning börjat med stormsteg!, stort lycka till allihop!

kram


Hur söt får man vara egentligen?

Bill

Fitnessblogg som blev en gravititetsblogg :). Jag tror jag svimmar. Du är helt sanslös. Blir man sådär bara efter några veckor som gravid. Stackars sate, du ska gå i 9 mån. Hur ska du bli sen. Det här kan skrämma vem som helst att bli förälder. Här har du en. Kom igen!!! träna och var dig själv, även som gravid.

2010-06-12 | 12:09:28 |
Ellie

Bill: Vänta nu! hur kan du säga att man inte kan ha en gravidblogg när man faktiskt blir gravid?, jag har läsare som följer mig och vill att dom även ska vara med även under mina större skeden i livet dvs att bli gravid. Precis som att en träningstjej inte kan få barn? skärpning!. Du kan ta många exempel på träningstjejer som skriver om graviditeten tex Linda Fodor som även hon skrev hur hon mådde i sin graviditet och hun var nog 100 gånger värre än mig. Linda berg, och sofia tarberg är andra tjejer.



Det är lätt att som kille att trycka ner tjejer som är gravida och mår dåligt, du ska se att det är absolut ingen dans på rosor om du tror det. Mycket blir bättre senare men det då byts det ut mot andra krämpor som tex ryggont etc. Alla är olika och det måste även du inse. Kanske en propp har gått i ditt huvud? dags att byta?.

2010-06-12 | 15:47:23 |
Bill

Du letar efter ursäkter att må dåligt!!! Hypokondriker är din läggning,tusen ursäkter att inte röra på dig. Gravid eller inte. Slutläst i denna blogg. Tack för mig

2010-06-12 | 17:19:41 |
Ellie

Bill: Det är synd att det finns sånna som du som aldrig kan sätta sig in i hur andra mår. Att vara gravid är en stor omställning för kroppen, bara tanken på att det kommer att bli en människa är ju helt fantastiskt och då är det inte konstigt att må dåligt. Att du dessutom är kille och skriver något sånt här gör mig bara ännu mer skrattfärdig för du vet verkligen inte alls hur det är!. Läs på lite mer om graviditeter så förstår du nog. Föresten har jag inte tvingat dig att läsa bloggen!.

2010-06-12 | 19:38:02 |
Malin

Jag måste till viss del hålla med Bill. Fine, du är gravid och mår dåligt men det finns ingen anledning att se det som ett hinder för det gör det hela bara ännu värre. Jag mådde sämre än sämst från v. 3-30 ungefär, sen släppte illamående men utbyttes istället mot foglossning och annat. Eftersom det var första graviditeten hade jag ingen aning om vad som var normalt och valde därför att anta att det jag upplevde var det normala och att det var så här det skulle kännas. Den inställningen gjorde mycket för mig. Trots dagligt illamående och kräkningar fortsatte jag leva mitt liv i stort sett om tidigare, om än med vissa förändringar av förklarliga skäl (ex. mindre mängd hopp på träningen).



Ingen graviditet är den andra lik och ingen kan sätta sig in andras känslor eller hur man uppfattar fysiska symptom. Men jag tycker ändå att du bör ta åt dig av de kommentarer som presenteras här, det blir inte bättre av att "sluta leva" och förändra allt i livet. Det kommer bli en tillräckligt stor förändring om några månader ändå.



Jag har följt din blogg ett bra tag och även tidigare bloggar du haft. Ett fenomen som jag tycker följer med är att du aldrig slutför någonting. Det kommer alltid någonting emellan och du lyckas alltid hitta en ursäkt till varför du inte fick behålla jobbet, inte fick jobbet, inte fortsatte träna ditt eller datt, inte tränade på det eller det stället. Den här gången finns inte möjligheten att slippa undan eller ursäkta sig. Jag tycker du är väldigt modig (och lite naiv) som går ut och pratar så öppet och ingående om graviditeten för att vara så pass kort gången. Det kan hända så otroligt mycket de kommande veckorna (som jag förstås inte hoppas!) att man aldrig kan vara säker på hur utgången blir i slutändan.

2010-06-12 | 22:55:59 |
Ellie

Allmän kommentar: Bara så ni vet så lever jag precis som jag gjorde innan men det enda jag inte gör nu för tillfället är att träna på gym eftersom jag vet att det inte känns bra (körde ju trotsallt i ca 5 veckor i början och kände direkt att det inte var som det borde). Därför har jag valt att ta det lugnt tills dess att jag mår lite bättre. Jag lever som sagt precis som jag gjorde tidigare och tänker sällan (försöker) på att inte må dåligt men som sagt ibland går det inte, har man ofta ont i magen och mår illa större delen av dagen+ huvudvärk och trötthet är det inte lätt att inte tänka på det. Att jag oftast inte slutför vissa saker har varit naturliga förklaringar till och jobb kan jag tyvärr inte rå för så länge jag gör mitt allra bästa. Som sagt kanske är det dags att sluta blogga? för det verkar som att det inte längre finns någon glädje av det eftersom jag så ofta får massa dåliga kommentarer (jag många tycker jag är dåliga). Visst känner ni mig till viss del men man kan ALDRIG känna en människa helt utan att ha träffat denna. Kanske borde denna blogg som sagt läggas ner? för som det ser ut nu har jag ingen energi alls att kommentera emot massa personer som ändå inte verkar förstå mig.

2010-06-12 | 23:06:03 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0