Måndag och ny vecka

Hallå igen!

Varit dåligt med bloggande på ett tag men datorn hade brytit ihop så vi fick formatera om den. Nu fungerar den igen:) och därav ett nytt blogginlägg.

Det har inte hänt så värst mycket på senaste tiden, var mått lite dåligt ett par dagar så det har inte blivit någon form av träning för min del. Har haft jäkligt ont i halsen och haft ont i kroppen men förhoppningsvis är jag på bättringsvägen, tänkte köra lite smått snart men vad vet jag inte riktigt. Förra veckan blev det två pass och mest konditionsträning i form av träningsdvder. Det är aldrig fel på lite variation. Den här veckan hoppas jag det ska bli lite mer av träningen. Kylan håller i sig verkar det som så det har inte blivit så mycket utomhusaktiviteter heller. Nu längtar jag till sommaren!, vi har haft nog med vinter nu med allt vad det innebär.

Jag och veronica pratade lite innan jul om hur jag skulle göra med tävlingen som är i januari dvs tyngdlyftningstävlingen med tanke på min lilla brännskadeolycka och vi bestämde att vi skulle hoppa tävlingen för min del. Har ju inte kunnat träna ett enda dugg på länge och sedan hände detta!. Tävlingen är andra veckan i januari och jag har ingen som helst chans att hinna till dess så vi kom överens om att det får bli nästa gång. Det var väldigt synd för det hade varit grymt kul att köra sin första tävling men som sagt det som hänt har hänt och inget jag kan ändra på nu, bara att svälja och se glad ut.

Året har ju bara börjat och det finns många chanser kvar till träning och tävling så det är bara ta nya tag. Jag har dessutom börjat få tillbaka gnistan för gymmet, har inte varit där på säkert 4 månader nu (nu menar jag styrketräning på rikigt gym, inte tyngdlyftningen) och jag bärjar känna att suget börjar komma tillbaka. Gymmet här vi bor öppnar nu någon gång i januari så vi får se hur vi gör:).

Nu måste jag kila men vi hörs snart igen!


Lite inspiration behöver vi alla nu när ett nytt år inletts med nya tag!.





Jonas

Hej! Hur har ni det med värmen i huset? Man blir ju lite orolig när kvicksilvret sjunker.Vad har ni för uppvärmning? Det kostar ju en del att värma ett hus o då gäller det att allt funkar som det ska,hoppas ni inte blivit lurade.

God fortsättning

2010-01-05 | 22:04:23 |
Ellie

Jonas: Jo då det har blivit betydligt bättre. Dock har vi inte fixat elen ännu men vi har köpt ett nytt oljeelement till köket så nu sprider sig värmen bättre. Vi har 3 oljeelement och en luftvärmepump som uppvärmning+ golvvärme på toa och hall. Nu är det iallafall 20 grader på morgonen och det är ju betydligt bättre än 17 grader :P. god fortsättning på dig med!

2010-01-05 | 22:33:42 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0