Hoppsan!

Det var bra länge sedan!. Jag har försökt att uppdatera bloggen men tror att blogg.se håller på att uppdatera sidan för jag skrev nämligen ett inlägg men försvann :(. Jag har inte gjort alls mycket sedan sist jag skrev, har mest sjunkit in i en drömvärld med någn bok eller liknande och drömt om hur jag vill ha det här hemma sedan när jag får jobb och kan börja renovera:). Har kollat runt på en massa tapeter och det är såååå svårt att välja! alla är grymt snygga och jag har bytt åsikt bra många gånger från randigt till blommit till guld etc. Hittade denna grymt snygga tapet som jag skulle vilja ha i köket eller i sovrummet:



Har funderat lite på att ha någon snygg guldig tapet med mönster i hallen som sedan övergår i en liknande tapet fast åt det vita hållet men har tyvärr inte hittat den riktigt ännu :P .

Jag har även hunnit med att baka lite idag också. Jag gjorde en cheesecake vilket var första gången jag gjort och den blev riktigt riktigt god!. En exotisk variant med Passionfrukt, sharonfrukt och lite hallon. Tänkte lägga upp receptet på den på min blogg www.metrobloggen.se/liljascafe under kvällen. Har faktiskt funderat på att flytta över även denna blogg till blogg.se eftersom jag tycker metrobloggen har blivit sååå tråkig cad gäller utseende och all reklam som finns med på sidan.

Dessutom har jag fått en uppgift av andy nämligen att ta över hans blogg www.metrobloggen.se/andylilja så from nu kommer jag att uppdatera bloggen och vad som händer med hans projekt och framtida band och andra framgångar :). Tänkte precis som alla andra bloggar jag åtagit mig att blytta över även den till blogg.se men vi får se :) .

Avslutar mitt inlägg men en bild på min goda exotiska cheesecake som blev härligt syrlig och god, inte alls söt som många andra bakverk brukar vara :) .


Exotisk cheescake med passionfrukt toppad med sharonfrukt och hallon!


Fredagsmys: Om ni undrar så åt jag och andy INTE upp hela kakan själv!. Man vet aldrig när man får oväntat besök och därför sparade vi stor del av den :)





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0