59 snabba

Hittade denna "59 snabba" på Sofias blogg (http://minbebis.com/blogg/happyscared/) och tänkte göra samma sak!:

59 snabba

1. Hur gammal är du om fem år? 28

2. Vem var den sista du träffade?
Räknas Andy eftersom han är hemma?, annars var det Sofia igår

3. Hur lång är du?
158 cm

4. Vilken var den senaste film du sett?
shelter

5. Vem ringde du senast? 
hmm...mamma 

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Ja ha vilken tur då!. Lova att höra av dig för jag vill träffa dig. Ta det lugnt i trafiken kram". Till Veronica

7. Vad är dagens planer? har inga! ska snart göra ost och skinkpaj men då Andy är sjuk så blir det nog en lugn dag. Kanske bakar lite kakor sedan:). 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? smsa

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?  gifta

10. När såg du senast din mamma?
i veckan, kommer dock inte ihåg vilken dag tis/ons kanske?

11. Vilken ögonfärg har du?
blååå

12. När vaknade du idag? kl 10 och åt frukost men sedan la vi oss igen och sov till 13. Har varit uppe till ca 1 på natten i några dagar så det behövdes.  

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja vår Misse är en hittekatt vi hittade 2002 i Nyköping som vi tog hand om. 

14. Vilken är din favoritplats?
får nog säga sängen:)

15. Vilken plats föredrar du minst? ett äckligt utedass med massa spindlar och grejer usch! 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
hmm ev här i Norrköping i vårt hus om vi inte köpt ett nybyggt hus. Vi bor med våra barn (ett eller 2). Jag har ett bra jobb jag trivs med och Andy har förhoppningsvis lyckats inom musiken;).

17. Vad skrämde dig som barn? spindlar och myror! jag drömde om att det kryllade i sängen och kunde gå upp mitt i natten och skaka lakanen och täcket. Det var verkligen ofta jag drömde om dom och jag mådde väldigt dåligt av det!.  

18. Vem fick dig att skratta senast? tror det var Andy

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? ja jag har inte en enda! 

20. Har du stationär eller bärbar dator?
både och

21. Sover du med eller utan kläder på dig? sover i bara nattlinne

22. Hur många kuddar har du i sängen? 3  

23. Hur många landskap har du bott i?
2

24. Har du någon gång spytt på fyllan? ja senaste gången! vilket var förra sommaren. Var på krogen och helt plötsligt mådde jag superdåligt och kräktes som en gris!, hade inte dryckit så mycket. Det slutade med att vakten tyckte jag skulle gå hem och sova eftersom jag såg ut som om jag snart skulle dö haha. Andy var med den kvällen.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? konstig fråga! det beror väll på om jag ska ut eller inte. Jag säger väll barfota.

26. Är du social? ja det tycker jag  

27. Vilken är din favoritglass? svårt! det måste vara hallon/lakrits på halvars annars får jag säga daimstrut

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? OJ OJ då skulle jag leva livet!. Betala av lite lån, köpa nya möbler, renovera lite i huset och köpa en braskamin. Självklart även köpa kläder till Andy, mig och Heiley.

29. Tycker du om kinamat? nja vissa saker men gillar Asiatisk mat bättre, kryddigt och mycket thaicurry ska det vara! och mycket grönsaker!.

30. Tycker du om kaffe? ja men är absolut inte beroende!, dricker ibland för att det är gott. 

31. Vad dricker du till frukost?
  Alltid ett glad mjölk, ev också någon form av juice och idag blev det tranbärsdryck för att minska risken för urinvägsinfektion:).

32. Sover du på någon särskild sida?
Innan graviditeten blev det alltid på mage, nu går det inte så jag varvar väldigt mycket med höger och vänster sida eller på rygg om bebisen tillåter:).

33. Kan du spela poker? nja. Spelade mycket som liten men har glömt hur man gör.

34. Tycker du om att mysa? ja gud ja! 

35. Är du en beroendemänniska? hmm ja till viss del

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? tror min morfar är född fredagen den 13 mars precis som jag!. Innan jag kom firade han alltid den 10 mars eftersom det var oturens dag. Sedan kom jag och då började han fira samma dag:). Det är iallafall vad jag hört. 

37. Vill du ha barn? hehe ja jag har ju en på jäsning nu:)

38. Kan du några andra språk än svenska?
nej språk och jag är INGEN bra kombination

39. Har du någonsin åkt ambulans?
nej

40. Föredrar du havet eller en pool?
pool måste jag nog säga. Gillar att bada i havet också men är lite orolig när jag inte ser vad som finns på botten. Pool är tryggare:).

41. Vad spenderar du helst pengar på? kläder eller något fint till hemmet.

42. Äger du dyra smycken?
dyra vet jag inte men det dyraste jag har är väll min vigselring som är i guld och 2 små diamanter. Har även en annan guldring men vet inte vad den kostade då jag fick den för länge sedan av mamma.

43. Har du någon gång testat narkotika? aldrig! 

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en clementin

45. Vem är den roligaste människan du känner?
 Claudia!

46. Välj ett ärr på din kropp? Under ögat har jag ett ärr från när jag var liten och cyklade in i en lyktstolpe. Kollade nämligen bakåt då jag såg två poliser och pang sa det!. Blodet sprutade vill jag lova!. 

47. Vad har du för ringsignal?
Westlife

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
inte här hemma iallafall men jag vet att mamma har en vit klänning som både jag och min syster haft när vi var små.

49. Flirtar du mycket? haha nej eftersom jag är gift

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
på Modellhouse här i Norrköping

51. Kan du byta olja på bilen? fylla på olja kan jag väll göra men byta helt kan jag inte

52. Har du fått fortkörningsböter?
nej aldrig!

53. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på med två böcker nu "Innan du föder" och Twilight den tredje boken.

54. Läser du dagstidningen? Aftonblandet bara på internet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
nej

56. Dansar du i bilen?
eh nej

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Rix fm

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
hmm det var nog när jag ringde försökringskassan och frågade hur mycket jag skulle få i mammapenning.

59. När var du i kyrkan senast? När Neo döptes (Andys systers son)


Klar!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0