Augustifesten avklarad!


Hej igen vänner!

Då var det dags att uppdatera er lite. Det har varit Augustifest här i Norrköping och självklart var jag där!. Det är marknad, tivoli, rix fm festival och massa andra roliga saker i hela stan under dessa dagar. Jag tog mig dit två dagar och gick runt och strosade lite, en dag med föräldrarna och en med Andy. Vi småshoppade lite så vi båda fick något, jag fick ett armband som sägs vara bra för blodet eller vad det nu är. Andy köpte 20 par strumpor och självklart blev inte bebisen utan. Till honom/henne blev det en ursöt t-shert med tryck och på H&M hittade jag senare två långärmade bodyn som det står I hjärta DAD på urgulligt!.


två st bodyn från H&M


Så ursöt!, tyckte den passade bra till världens bästa pappa!.


Självklart köpte jag även lite nougat (fudgeliknande) godis på markanden också vilket är ett absolut måste!

Igår var det ju söndag och då hade jag och Andy häcken full. Vi var ute i trädgården och rotade lite. Vi blir nämligen bombarderade av diverse ogräs som vägrar lämna vår tomt! så igår blev det storstädning, gräsklipning, gallrade häcken, slet upp gamla rötter och glippte ner gamla blommor. Nu är det hyfsat fint iallafall men häckklippningen återstår. Vi planerar att slita ner häcken nästa år och sätta staket istället fö att få det att se lite mer öppet ut och ev sätta lite rosenbuskar istället.

Idag fortsatte jag och påta i trädgården med ogräset och mellan varven satte jag mig och läste i twilight samtidigt som Kiwi busade med misse (hade honom i koppel på tomten vilket han älskar!). Jag hann även med att tvätta fönstren i hela huset dvs 14 fönster *pust*.

Så med andra ord har jag absolut inte legat på latsidan dessa dagar!. Det är riktigt jobbigt men bra träning samtidigt som det blir fint så jag ska abolut inte klaga.


Var bara tvungen att slänga in en konstig bild på min mage. Här i liggande ser man ganska tydligt var bebisen ligger haha!. Jag lovar att jag inte ser så konstig ut i vanliga fall men visst är det lite småfränt haha!.







Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0