Då var det nästan klart

Hej vänner!

Har egentligen inte tid att blogga nu för jag ska iväg till jobbet, det blir ett kvällspass idag igen och ev även imorn så jag har fullt upp. Ang blogginlägget igår om mina funderingar så tänkte jag berätta om det nu då det nästan är helt klart.

Som ni vet så skulle ju jag jobba på nyköpings lasarett i sommar och även nu som extra på timmar. Det har blivit lite ändringar. Det ringde nämligen en tjej från ett äldreboende här i skärblacka (ca 5 min med cykel) och undrade om jag ville jobba hos dom i sommar. Jag berättade att jag redan hade sommarjobb och tackade nej till erbjudandet. Tyvärr kunde jag inte släppa tanken på att faktiskt jobba här hemma istället för att pendla 16 mil varje dag så jag ringde upp igen efter någon timme och ja att jag gärna tackar ja om det inte blir några problem med sjukhuset. Jag pratade med min chef på sjukhuset och för henne var det inga problem att jag bytte jobb så vi kom överens om att jag skulle jobba på timmar nu i vår, och i höst och att jag jobbar sommaren på äldreboendet.
Jag ringde därefter tillbaka till äldreboendet och hon blev jätteglad att jag ville jobba och vi ska träffas på måndag för en liten intervjuv. Hon sa att om jag var trevlig så fick jag jobbet så det ska inte vara några större problem :).

Helt plötsligt har jag ett jobb precis här där jag bor vilket jag inte hade nyss, då skulle jag bli tvungen att pendla varje dag till jobbet och jag är endå glad att jag slapp det. Jag har inget emot att pendla men man tackar ju inte nej om man får jobba där man bor :). Det är dessutom inte varje dag man får flera jobberbjudanden samtidigt. Jag har faktiskt fått 4-5 jobberbjudanden denna sommar men tackat nej och nu kunde jag inte motstå :).

Jag kommer nu i vår att joba extra på två ställen och likaså i höst och det är ju bra att man kan kombinera flera. I sommar kommer jag jobba ständig natt på ca 70-75% och det kan vara ganska skönt för då får man ju dagaran på sig att sola och bada vilket annars går till spillo när man jobbar dag.

Jag är med andra ord väldigt nöjd att jag endå fick som jag ville. Jag får min erfarenhet från sjukhus samtidigt som jag utvecklar mig inom äldrevården och det är ju inte fy skam :).

Så nu vet ni min situation, nu ska jag iväg till jobbet men ha en underbar dag!

//kram


En gammal bild från 2006 som jag hittade på internet :)



Linnea

Vad roligt för dig med jobbet!:-) Jag har också blivit erbjuden arbete, ett gruppboende där jag tidigare praktiserade vilket känns otroligt roligt när man känner brukare/personal och kan rutinerna. Det känns så otroligt roligt när man får hålla på med någonting som man tycker om och även få in lite slantar på kontot!:-)



Tänkte även säga att det löste sig med vattnet, jag gick ner allt och lite till så det känns kul! Det är roligt att det går neråt efter så många års kämpande hit och dit!:-) Kraam

2010-04-08 | 14:06:49 | http://eranfigaro.blogspot.com
Ellie

Linnea: jasså!, grattis till dit jobb också då!. Slantar på kontot är ju faktiskt något man behöver och visst blir det lite lättare när man får göra något man verkligen vill. Visserligen är det många jobb jag trivs med utöver vården tec att jobba i butik men den tiden kommer nog tillbaka snart men det kan vara kul att byta lite ibland också:).



Bra att det ordnade sig med vattnet!, kör hårt!



kram

2010-04-09 | 00:25:20 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0