Body is da shit!

Tjena!

En ny dag är här och jag sitter och kollar på fuskbyggarna på tv4 play. har varit en lugn dag hittills som vanligt eftersom jag ligger lite lågt på jobbfronten, nästa vecka har jag fått 2 pass natt på Hallegården så det är bäst att vila ordentligt. Jag ska ju jobba hela sommaren sedan så då blir det inte mycket vila, får passa på nu och njuta av dagsljuset för sedan blir det bara ett ständigt mörker (jobbar ju bara natt då hihi).

Idag vet jag inte hur jag ska göra med träningen, är väldigt sugen på att riva av ett pass till men med tanke på att jag har kört 2 pass än så länge och jag har fruktansvärd träningsvärk och stel som en pinne är det kanske egentligen bäst att ta en vila, men som många säger "vila gör man i graven" så får vi helt enkelt se. Väljer jag att vila blir det kanske lite hopprep på garageuppfarten och ett pass stretch för jag är riktigt stel. Jag har nog alltid varit dålig på det och därför är det egentligen bra att gå på gruppträningspass för då blir det alltid stretch i slutet av varje pass *super*.

Jag pratade lite med ägaren av gymmet i tisdags (han var grymt trevlig) och han berättade att det kommer att komma en ny klass till hösten....självförsvar!. Det kommer jag garanterat att gå på för det behlövs alltid i detta våldsamma land . En annan klass som kommer i höst är zumba och det kanske man ska passa på att testa:).

Det bästa med gymmet är att de har allt  under ett tak styrketräning/gym, gruppträning, solarier, massage, ansiktsbehandlningar, hälsoprofilbedömningar etc. Jag tror att det kommer att tillkomma en del saker dessutom och jag kommer verkligen ha som mål att jobba där.

Ang min träning så har jag ännu inte bestämt mig för vad jag vill ha för typ av schema, om jag ska ha något eller om det bara kommer att bli improvisation men jag tror det kommer bli någon form av schema. Jag tycker dock att ni varit väldigt dåliga med att dela med er av era träningsscheman så kom igen nu!:).

Nu blir det lite pysslandes här hemma

ha det superbra så länge, kram på er!


Har köpt nya body idag för att få ny inspiration till träningen. Har köpt denna tidning i lösnummer säkert 6 år utan att missa någon. Under arbetslösheten köpte jag ingen för att spara pengar och nu fick jag den äntligen!, jippi!!!

Ewa

Jag kör bara en muskelgrupp i taget. Börjar veckan med ben, axlar, vila, rygg, armar vila bröst. Afrikansk dans, Box, Spinning kör jag antigen efter styrkan direkt eller på vilodagen. 2-3/v Jag kör 3v lätt 15-18 reps, 6v medel tungt 8-10 reps

4v svintungt 1-5 reps o då är det tungt. Jag gör en 1:a 145 kg benböj 135 kg mark, frontböj 90 kg. Hoppas det är till någon hjälp.

2010-04-28 | 19:19:57 |
Ellie

EWA: Tack så mycket gör din kommentar!. Det låter som att du har ett riktigt bra schema. Det verkar som du vet vad du gör och det är ju jättekul. Tack ännu en gång!

2010-04-28 | 22:03:16 |
Anonym

Jag kör (typ) följande pass:

1: Axlar+rygg

2: Bröst+Biceps+Triceps



Varierar mellan att köra mage och ben i varje pass. Det brukar bli 3-4 pass i veckan eftersom jag kör varann dag. Eftersom jag springer en hel del försöker jag att köra ben de dagar jag inte springer och mage de dagar då jag springer.



Jag gör 3-4 övningar per muskelgrupp och 8-12 reps beroende på övning.



Om det är korrekt eller inte kan ingen säga men jag trivs med uppdelningen :-)

2010-04-29 | 17:16:59 |
Ellie

Anonym: Tack för kommentaren!. Du har ett ganska anorlunda upplägg men det är absolut inte fel. Det finns inga rätt och fel i upplägg så länge man tänker på att alla muskelgrupper ska vara med så det inte blir någon form av felbelastning.



Stort lycka till med träningen!

2010-04-29 | 22:35:28 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0