Så här är det...

Nu har jag fått lite kommentarer om mitt jobb, om jag jobbar kvar på bageriet eftersom jag även skriver inlägg på dagen. Jag ska förklara:

Jag jobbar tyvärr inte kvar på bageriet!, anledningen till det är att jag inte fick fortsätta min 6 månaders provanställning. Varför vet jag inte exakt men det jag fått veta är att anledningen berodde på att jag och chefen hade dålig kommunikation (vilket inte är så jättekonstigt eftersom hon aldrig vistas i bageriet mer än 1/2 min för sedan går hon). De ända sättet att kommunisera med henne har varit genom telefon och lappar vilket gör det ganska svårt att hålla en bra kommunikation. Jag har dessutom fått höra av alla kunder i butiken men även stora kunder som ringer och beställer varje dag att hon aldrig vill behålla en anställd mer än 6 månader. Tjejen innan mig fick bla sparken för att hon glömt att tända en ljusstake i fönstret vilket hon hängde upp sig väldigt mycket på.

Det har varit massor med tjejer där under åren sedan hon tagit över, så att jag fick sluta ansåg jag inte direkt konstigt. Tom så att hon sparkat en dam som jobbat i bageriet innan hon tog över i 20 år, hon fick bara jobba 6 månader med min chef i ledningen bara det säger ett och annat.


Mitt arbete på norells är ett minne blott


Mina älskade skorpor kommer jag inte sluta med. Tom susanne sa att jag skulle börja konkurera med henne om dom :). Detta är äpple/kanel skorpor:)


Det började väldigt bra för min del, första 3 månaderna gick superbra och jag var sååå väldigt duktig som kunde baka sååå bra skorpor och allt var super. Sedan när det började närma sig 6 månader totalvände hon sin attityd mot mig och allt som varit bra blev bara dåligt, vid ett tillfälle sa hon tom att jag ljög!. Det är något jag aldrig kommer förlåta henne för. Hon har väldiga humörsvängningar vilket alla som arbetat där fått intyga.

Det hon dock INTE kunde kasta skit på mig för var mina fina skorpor, de har hon alltid tyckt varit väldigt bra vilket kändes riktigt bra!.

Som sagt jag gråter inte över att jag inte fick fortsätta, jag trivdes grymt bra i butiken med alla underbara kunder som kom och höll mig sällskap om dagarna och som faktiskt delade med sig av sina liv, det finns inga ord för hur bra jag trivdes under mina timmar i butiken.

Jag har kommit på att det inte är ett seriöst ställe för fem öre att det tom är så att jag inte fått en enda lönespecifikation på alla dessa månader jag jobbat säger ett och annat, trots att jag krävt att få det. Det enda hon svarat är att hon dragit rätt skattestats och inget mer.

Nu förstår ni hur jag har det och att jag nu är arbetslös men jag söker med ljus och lykta efter ett nytt jobb. Har hunnit söka massa jobb trots att jag fortfarande hade min anställnig kvar och nu väntar jag på ett besked på ett ställe som de ev behöver en ny då det är en tjej som ev ska plugga men jag får veta det i nov eller dec. Jag söker som sagt jobb som en idiot så är det någon som har något till mig får ni hojta till!.

Det blev ett långt inlägg men nu vet ni min situation, nu ska jag ta mig ett bad, har grymt ont i huvudet och halsen.

p.s Tom en tjej på tyngdlyftningen har jobbat där men valde att säga upp sig pga av chefen och detta innan hon ens hann säga upp henne:)

Anonym

Du är värd ett annat jobb än det där:) Söker du så hittar du något nytt garanterat.Du ska kräva lönespecifikationer av henne! Kontakta annars skatteverket för att kolla om hon verkligen betalat in det hon ska. Lycka till!

2009-10-24 | 17:26:25 |
Ellie

Anonym: Tack vad snällt sagt! men ärligt tror jag nog att jag kommer få vara utan mina lönespesar, just nu är jag bara glad att slippa allt skit ärligt talat...kram

2009-10-24 | 18:11:51 |
Lina

Ser ut som om hon utnytjar systemet. Gissar att hon bara tar in sånna hon får anställningsstöd för de första 6månaderna. Sen är det väl inte lika kul när hon får betala hela lönen själv...

Men du kommer hitta nåt som är bättre, det är jag säker på.

Under tiden så fokusera på att må bra. Klara körkortet och träna :)

Lycka till!

2009-10-26 | 09:46:33 | http://likar.blogg.se/
Ellie

Lina: Jo jag tror också hon utnytjar systemet däremot vet jag inte om hon får anställningsstöd det har jag ingen aning om. Nu kommer jag som sagt leta nytt jobb och träna och ha det skönt så länge :)...kram

2009-10-26 | 13:22:53 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0