Gårdagens Tyngslyftningspass+ videoklipp

God morgon vänner!

Hoppas ni sovit bra i natt!, jag har konstigt nog sovit lite oroligt vilket känns nu kan jag säga. Kl är 9,19 och jag har varit uppe sedan 8 och det känns inte som jag sovit något alls. Blir nog en lugn dag för mig idag med lite städning på schemat.

Gårdagens träning gick faktiskt riktigt bra, mot förväntan faktiskt. Visst det blev inga 100% lyft men med tanke på att jag gjorde ett PB igår i stöt på 35 kilo så får det duga. Dessutom så var ryggen orörskämt fräsch genom hela passet vilket brukar vara den som ger vika först. Kanske är det så att jag börjar få upp lite styrka?. Jag behöver defenetivt bli snabbare i momenten men det lär väll komma. En kille jag pratade med igår frågade om det gick bra med tyngdlyftningen. Jag svarade att det gick jättebra och att det var grymt kul. Han berättade då att han tyckte att jag utvecklades snabbt vilket var bra, han trodde att det mycket beror på att jag tränat mycket styrketräning innan så man får ju endå en viss del gratis på så sätt. Då blev jag glad, dock tycker jag att jag vill utvecklas snabbare än vad jag gör men jag får behärska mig lite, allt tar sin tid:).

Efter passet blev det knäböj vilket gick ganska bra. Jag är grymt räff för just knäböjen efter en olycka jag varit med om på gymmet då jag var helt själv. Dock fick jag hjälp när jag började känna mig trött vilket slutade med 3 set knäböj på 50 kilo inför publik haha. Folket på NAK gillar att kolla på :).
Lite mage och rygglyft blev det också och sammanfattningsvis blev det ett riktigt intensivt och tufft pass. Avslutade passet med lite axelträning i form av hantelpress stående för att bli bättre på just pressmomenten.

Passet blev ganska precis 2 timmar långt inkl lite stretch före och efter passet samt lite uppvärmning.


Innan passet


Påväg till NAK

Veronica in action!

 
Inget bra lyft som ni ser då jag för det första inte sträcker armarna ordentligt direkt vilket skulle betyda att det inte skulle bli ett godkänt lyft. Desstum så när jag pressar upp stången hoppar jag till och ställer ena foten framför kroppen vilket jag inte skulle göra in denna övning utan bara pressa upp vikten med benen under kroppen helt om ni förstår vad jag menar. Det är grymt bra att videofilma sig själv då man ser sina brister och kan lära av dom :)

Nu ska jag ut med Kiwi sedan ska jag försöka vakna med en kopp kaffe, vi hörs

//kram kram



Anonym

heej:) härligt med en biceps bild,, de är de där som gör att man blir taggad:)tack

2009-10-27 | 17:35:52 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0