Hur länge håller det denna gång?

Hej läsare!

Det har inte blivit mycket bloggande i helgen och anledningen till det är för att vi fått ett enormt virus på datorn som gjort att vi inte kommit in. Det är lite saker som behövs återställas men man kan vara inne på internet iallafall:).

Det har hänt lite sedan jag skrev sist och inte så lite heller. Jag kommer att få tillbaka min tjänst på Norells Hembageri!. Anledningen vet jag egentligen inte men det hon sa var "du kan ju ditt jobb". Vi har hunnit prata en hel del nu i ett par dagar hur vi känner och vi har kommit överens om att jag, malin och susanne ska sitta ner imorn och diskutera allt så alla får en ny chans. Det är trotsallt inte bara mitt fel att saker blivit som det blivit utan vi har ju endå varit ett team som inte fungerat och detta ska vi reda ut imorn. Jag kommer därför börja jobba igen på tisdag 17 nov och jobba fram till nyår och därefter får vi se hur det går. Har det blivit bättre och allt går som vi hoppas så är möjligheten stor att jag får fast men det är om allt funkar.

Pga av detta så frågade hon mig i fredags om jag ville jobba på lördag (igår) på Eklunden för att servera ute i vikbolandet och det tyckte jag var en kul grej så jag, Ella och susanne serverade 110 personer på en fest och jag kom inte hem förrän halv 1 på natten. Kan ni gissa hur trött jag var i morse?. Jag sov till 11 och kunde ha sovit mycket mycket längre helt klart.

Det känns iallafall skönt att ha ett jobb igen, det ska bli kul och träffa mina gamla kunder och ja mina skorpor har nog saknat mig en del haha!. Så fom på tisdag jobbar jag igen!.

Nu ska jag fika lite tänkte jag och återigen har man ett jobb och som sagt inte arbetslös....än så länge...

kram kram!!

Anders

Du är så härligt konsekvent i ditt beteende :-) Står verkligen för det du tror på!

2009-11-15 | 17:53:38 |
Ellie

Anders: Vore kul om du kunde utveckla din kommentar lite för jag förstår inte riktigt hur du menar. Är du bara ironisk nu?

2009-11-15 | 18:43:58 |
Anonym

Du skulle aldrig gå tillbaka till Norells? Jag fick rätt att möjligheten kanske fanns. Man fattar inget ibland när du skriver. Du får nog förklara vad som hände.

2009-11-18 | 01:26:44 |
Ellie

Anonym: Nej det skulle jag inte men jag har heller inte hittat ett annat jobb så jag fick helt enkelt fundera på saken och vi har gett varandra et ny chans. Alla ska få nya chanser och jag gav henne en eftersom jag behöver jobb. Skulle jag istället sagt att jag inte valde att gå tillbaka trots förfråga hade ni läsare hoppat på mig för det för då skulle jag helt plötsligt leva på skattebetalarna vilket jag fått höra förut när jag varit arbetlös så jobb är alltid ett jobb.



Vadå fattar ibland inte vad jag skriver? vad är det du vill att jag ska förklara? varför jag blev sparkad eller varför jag fick komma tillbaka?

2009-11-18 | 08:39:39 |
Anonym

Att du är duktig på ditt arbete förstår jag, eftersom du fick komma tillbaka. Varför fick du sluta? Chefen verkar lite snurrig:). Lycka till nu med allt, hus, körkort och jobbet jag håller tummarna!

2009-11-19 | 13:14:49 |
Ellie

Anonym: Ja du egentligen förstår jag inte riktigt men det hon sa var att vi hade problem med kommuniktionen vilket jag tycker inte är så extremt konstigt eftersom hon nästan aldrig är i bageriet (ett par minuter max på morgonen för att skicka iväg lite leveranser). Under tidn jag var borta var det två stycken tjejer som båda fick sluta då de inte var tillräckligt bra vilket jag förstår för när jag kom tillbaka till jobbet var det en enda stor röra. Malin min bagare visste varken ut eller in vad det gällde något eftersom allt var en katastrof så de första 2 dagarna fick jag ta och försöka styrka upp lite saker. Nu är jag på G igen och det erkar som hon är nöjd än så länge iallafall.



Tack för lyckönskningarna! kram

2009-11-19 | 21:51:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0