Superdag!

Hej läsare!


Vilken strålande dag det är idag!, solen har hittat fram igen men tyvärr blåser det lite för mycket för att det ska bli riktigt skönt ute. Jag har i alla fall varit och tränat idag!, mitt första pass på hela veckan och jag vågar faktiskt påstå att det gick riktigt  bra!. Jag har dock bestämt att börja köra mer högreps på styrkan för att bla öka konditionen och ev få fram lite konturer. Jag tycker dessutom att jag känner av mer att jag tränar när jag kör lite fler reps. Tung träning brukar bara ge lite träningsvärk dagen efter och så känner man inte direkt så mycket att man tränat när man går ut från gymmet men nu när jag istället ökat repsen till 12-15 reps och det var grymt jobbigt men samtidigt otroligt skönt för man känner verkligen att man använder musklerna. Nu känner jag mig mycket lättare i kroppen, dock fortfarande trött... som vanligt haha. Jag sov fram till 10,30 idag men skulle säkert kunnat sova mycket längre.


Träningen gick som sagt bra men jag körde nog lite för mycket muskler på en och samma gång, min planering var att dela upp kroppen på två pass denna vecka och det blev överkropp idag, dock körde jag så intensivt jag kunde och som sagt inga imponerande vikter haha!.


Cardio har det i alla fall blivit av den här veckan och det har blivit totalt än så länge 120 min (2 timmar) uppdelat på 3 pass men idag, lite senare ikväll kommer det bli ett pass hopprep och även imorn någon form av cardio. Jag får ju inte glömma att jag går promenader med Kiwi också minst 2 gånger om dagen (Andy går själv ibland också). Igår var jag faktiskt på min första morgonpromenad på väldigt länge. Visste dock inte hur långt jag vågade gå eftersom jag skulle till jobbet, jag blev riktigt förvånad när jag märkte att jag bara gått 25 min när jag väl kom hem. Då vet jag att jag kan gå längre en annan dag:).

Snart blir det lite mat. Torsk med chili och paprika cream fraische och kokt potatis, mmmm.


Föresten så måste jag säga att jag fortfarande blir lika inspirerad av Jennifer Nicole Lee och kollar mer än gärna på videoklipp med henne innan mina pass :). Inte kan man tro att hon fött barn:).



Kram kram



Liss

Kul å se att det går bra med dig :-)

2009-05-16 | 17:14:21 | http://www.lissfit.com
Ellie

Liss: Tack gumman! jag hoppas att det går åt rätt håll nu iallafall, dock ska jag inte stressa utan ta dagen som den kommer det är nog alltid bäst...lycka till med din träning och ev kommande tävlingar:)

2009-05-16 | 20:44:28 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0