Måndag: Bröst och Biceps

God Kväll!

Nu är veckans första träningspass avklarat och även första träningspasset efter sjukdomen och det gick faktiskt riktigt bra. Lite ringrrostig var jag när jag skulle köra bröst men i biceps kan man säga att jag gjorde ett PB!. Jag sa ju att jag skulle försöka ta det lugnt men vem tror jag att jag lurar?. Körde precis lika tungt som innan men hoppade över cardion när jag såg att alla crosstrainrar ochlöparband var upptagna.

Dessa övningar blev det:

Skivstångscurl: Började lite smått på 22,5 kg för att se hur seg jag var i musklerna, jag blev riktigt förvånad för jag visste att jag kunde ta mer. Tog därför 25kg stången och körde 8 reps, bättre kan jag! och körde på 30 kg och 6 reps! och därmed ett PB!. Jag har kört några reps på det tidigare men det var nog typ ett år sedan :). Grattis Elinor¨. Totalt blev det 3 set.

Hantelcurl: Här har jag nog aldrig varit riktigt stark, det är grymt lätt att hjälpa till för mycket med axlarna och ryggen men här blev det som max 13,5 kilos hantlarna på 2 set och reps totalt 3 set.

Dubbelbiceps i cable: Vet inte riktigt vad denna övning heter egentligen men hoppas ni förstår vad jag menar. Här körde jag 3 set på 18 kg och 6 reps.

Bröst:

Hantelpress: Som sagt så var jag lite ringrostig här idag men jag försökte endå köra några reps på samma som jag körde på innan jag blev sjuk så det blev 16,5 kg och ca 4-6 reps och 2 set och totalt blev det 3 set.

Flyes: här gick det dock bättre. Började lugnt och körde på 6 kg men tyckte det var lite väl lätt så jag tog 8,5 kg och 4 set och 8 reps. Ett tips jag har som jag sagt tidigare är att försöka rotera bak armarna lite på väg ner och till slutet av övningen, detta gör att man få extremt bra kontakt i framförallt övre bröstmusklerna, super bra!.

Flyes underifrån i cable: Detta är en övning som jag absolut inte tar mycket i, speciellt inte i mitt gyms cablecross för den  är såå tung. Här körde jag 10 kilo och 3 set med 8 set, jobbigt var det hihi.

Det var mitt pass idag, som jag sa blev jag grymt nöjd endå trots att det var över 2 veckor sedan jag körde sist. Det var så skönt att komma till gymmet, det känns som kroppen på något sätt blir lättare när man tränar, att blodcirkulationen sätter igång och drar ut massa slaggprodukter i musklerna. Oftast känner jag inte riktigt det här när jag tränar regelbundet för då lär man sig den känslan men har man haft en viloperid känner man det direkt och då förstår man varför man faktiskt tränar.

Nu ska jag vara lite social, är nämligen hos mina föräldrar och kollar på spårlöst. Vi hörs imorn!

/Ellie



Fredde

Så många olika övningar du kör. Jag kör en och kör så många set jag bara orkar, det kan bli upp till 6 - 10 set. Jag byter däremot övning nästa pass. Har hört att man inte ska "dutta" runt på massa övningar i samma pass. Alla har vi våra teorier som vi följer. Vad som är rätt eller fel får kroppen visa :)

2009-03-24 | 11:39:34 |
Ellie

Fredde: Jo det finns såå mycket teoriter om vad som är bra att man knappt orkar lyssna längre. Det bästa tycker jag är att prova sig fram och se vad som funkar bäst för en själv. Jag har kört lite olika metoder och nu är jag på denna för att se vad som ev händer :).

2009-03-24 | 13:17:37 |
Fredde

Jag gillar läget. Take it easy my friend! Kör hårt Kram

2009-03-25 | 22:04:25 |
Ellie

Fredde: Vilket läge? hihi.

2009-03-25 | 23:08:14 |
Sara (Träningsglädje)

Jag kör fler övningar per muskelgrupp för att nå hela muskeln.

2009-03-26 | 22:58:29 | http://traningsgladje.se
Ellie

Sara: Ja som sagt det finns många olika träningsmetoder, alla sätt är bra utom de dåliga som man brukar säga:).Jag brukar köra 2-3 övningar per muskelgrupp.

2009-03-26 | 23:47:46 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0