Dubbla funderingar

God morgon!

Nu har man hunnit smälta gårdagens intryck och jag kan lova att jag hade miljoner olika tankar och ja det har jag fortfarande. Då mitt ev jobb på bageriet kommer innebära att jag får komma med nya ideer på bröd etc som ligger i tiden genom att samarbeta med bagaren Malin så har jag funderat på massa olika bröd jag skulle kunna tänka mig är optimala bröd om man vill vara nyttig och leva hälsosamt. Jag har verkligen tänkt på allt jag jag är verkligen jättesäker på att jag vill ha det här jobbet.

Det roligaste av allt var att jag märkte att rekryteraren på Life sökt mig och lämnat in ett medelande på min mobil att även hon vill erbjuda mig jobb! haha!! det är ju riktigt kul faktiskt. Från att ine haft ett enda jobb och inget svar från någon till att man får välja bland jobb, det är inte dumt!.

Dock har jag skrivit ett mail och tackat NEJ till Lifejobbet. Jag tror nämligen att bagerijobbet kommer vara mycket bättre och jag kommer kunna trivas bättre där med min arbetskamrat och chefen då de är grymt trevliga. Så Sussane om du ser detta så vill jag som sagt ha ditt jobb, men det visste du ju redan :).

Nu ska jag iväg och kolla på en soffa som vi ev ska köpa senare i sommar men ha det så bra så länge

/Ellie



Anonym

Du ska inte gå ut och prata för mycket i din blogg om alla jobb du blir erbjuden enligt dej du har ännu inte fått något av dom.

2009-03-07 | 13:26:19 |
Drömjobbet

En gång va drömjobbet kassan på Willys, sedan blev det Scandic. Nästa dag ville du inget annat än att bli chef - och då på Life... och sen ska du baka bröd??? Var det chefsjobbet du tackade nej till? Hur kan det komma sig när du för en vecka sedan var helt i hundra för att du så gärna ville ha det jobbet?

2009-03-07 | 14:57:49 |
Ellie

Anonym: Nej men det enda jag säger är att jag fått erbjudanden om jobb och att de låter väldigt intresserade. Jag säger bara vad de säger och att jag är glad om jag får jobb då jag är i stort behov av det. Dessutom blev jag erbjuden av jobb på life men tackade nej så erbjuden HAR jag blivit.



Drömjobbet: Det var varken ett drömjobb på willys eller på scandic det enda jag någonsin sagt är att jag älskar att jobba i butik och vill verkligen göra det, att det är ett drömjobb har jag inte sagt. Lifejobbet ville jag ha men då jag itne fick chefsjobbet utan hon bara kunde erbjuda mig ca 25% så ville jag ta det jag ansåg bäst och roligast nämligen bagerijobbet. Som jag sa har jag funderat på att bli konditor så det var ingen tvärvändning precis.

2009-03-07 | 15:55:38 |
Drömjobbet

Tycker mig minnas ett citat från din första blogg "Jag har bestämt mig för att inte tävla då jag har fått drömjobbet!" (Och det va kassan på Willys). Du var i samma inlägg överlycklig över gratis frukost som du fick på jobbet. Aja, ska inte lägga mig i det. Lycka till!

2009-03-07 | 16:21:08 |
Ellie

Anonym: ja men det var av att jag fick jobba i butik vilket är det jag älskar. Dessutom fick jag jobb i mars det året och tävlingen skulle vara i april och jag tyckte det var på tok för lite tid att lära mig ett helt nytt jobb och att tävla endast 1 månad senare. Dessutom var jag i grymt kass form pga några anledningar som jag inte orkar dra upp här. Som sagt jag hade lite skäl till att inte tävla då och hade absolut inte med frukosten att göra haha...

2009-03-07 | 17:41:22 |
Lene

Vad roligt med jobbet, hoppas nu att det verkligen blir av. Jag tror på dig. Visst kan jag maila om anorexin, gör det i veckan. Kram

2009-03-08 | 02:58:59 |
Ellie

Lene: Ja jag hoppas verkligen det jag med, det vore grymt bra för jag mår verkligen inte bra av att ha "myror i rumpan" varje dag haha... Tack gumman gör gärna det, det skulle vara intressant och läsa om din historia...kram

2009-03-08 | 10:53:03 |
Marcus Å

Hej, mitt namn är Marcus och har en lite mindre blogg. Jag sitter och funderar på att vi kanske kan anordna en bloggträff i Norrköping och vill se om det finns något intresse för detta. VAd säger du skulle du vara intresserad att träffa andra bloggare från Norrköping? :)

2009-03-08 | 12:09:45 | http://slipsens.blogg.se/
Anonym

Hur som helst, hoppas du får jobbet. Det du ska tänka på är att inte skriva vitt och brett om allting. Vi som läser glömmer inte. Du säger emot dig själv hela tiden. Skriv om din träning och inget mer. Ett tips bara, för att du ska slippa allt skit.

2009-03-08 | 18:12:19 |
Ragge

Grattis till jobbet!!! Akta dig för att sticka ut och försöka ändra deras sortiment innan du börjat. Det är kanske därför du aldrig fått stanna någonstans, för att du kan och vet allt bästoch ska ändra på saker och ting. Var ödmjuk och följ deras riktlinjer till och börja med.

2009-03-08 | 18:16:12 |
Ellie

Marcus Å: Jasså gud så trevlig!! ja det vore grymt kul faktiskt, skriv gärna ett mail till mig vad du tänkt dig för träff och vad som ska hända under den...ha det!



Anonym: Hur som helst så ska jag inte skriva om lika mycket som tidigare vilket är tråkigt då folk verkar känna mig bättre än jag själv, lite läskigt faktiskt.



Ragge: Haha!! vadå ändra på saker? jag har aldrig ändrat på något när det gäller jobb, förstår absolut inte vad du menar. Att jag skulle kunna allt förstår jag inte heller? jag är som vilken arbetare som helst och i det här jobbet var en av mina arbetsuppgifter att ta fram olika sortiment och då är det klart man kommer med vissa ideer, inget konstigt alls.

2009-03-08 | 22:54:47 |
Ragwald

Grattis till att de går bra bruden.

När de väl händer nåt så händer allt på en gång.

hehe

ha de gott

2009-03-09 | 00:23:52 |
Micke

Hur kan man tacka nej till ett jobb som arbetslös??

Även fast det är 25% så är det iaf. mer än du har nu. Du kanske inte ens får bagerijobbet ju?

Man blir lätt lite sur när man som skattebetalare ska sitta och betala för sådana som du.

Men det är klart,är väl rätt skönt att bara gå hemma och bli försörjd av staten och din man...

2009-03-09 | 11:15:14 |
Ellie

Micke: ha ha!! jag är också skattebetalare som alla andra då jag betalar skatt på min akassa så säg inte att skattebetalare betalar för mig!. Dessutom HAR jag fått jobbet!!

2009-03-09 | 11:27:11 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0