Baka baka kaka!

Hej

Idag har jag inte varit hemma många minuter alls. Har varit iväg hela dagen då jag först gick upp kl 4 i morse då jag skulle prov baka på jobbet. Jag gjorde speltbullar och det gick riktigt bra men det är väldigt ovant och göra så stora degar som jag gjorde idag. Jag hjälpte även Malin att baka och gjorde lite allt möjligt bla biskvier, biscotti/skorpor, doppa bullar i socker etc. Fick dessutom packa lite beställningar och min dag var grymt rolig!, jag och Malin kommer väldigt bra överens vilket gör att det underlättar jobbet väldigt mycket så klart!. Nu har jag dessutom fått en tid till att jobba och kommer då att bli servering på en minnesstund som jag gjorde för ett par veckor sedan, ska göra detta på torsdag då jag även ska träffa killen som ska göra vår hemsida. Äntligen börjar det hända saker i mitt liv och det är såå kul.

På jobbet idag fick jag även stå i kassan/butiken där jag verkligen känner mig hemma, det är ju framför allt där mitt jobb kommer att vara och jag har faktiskt lärt mig lite redan. Det är lika bra att suga åt sig så gott man kan redan nu så det blir lättare när jag börjar på alvar sedan:).


wow vad snygg man var! haha. Måste köpa ett nytt förkläde då mitt är på tok för stort så man ser nästan gravid ut!. Ingen bra bild men lite roligt endå:)

Malin står och pratar i telefonen:)

Lite av det goda:). Nu undrar ni säkert om jag blev sugen på allt gott som fanns eftersom jag trotsallt jobbar i ett bageri så svarar jag, NEJ absolut  inte, inte ens lite faktiskt! att jobba med sånt som annars kanske kan fresta gör att man inte alls blir sugen och det är ju bra!.

Efter jobbet följde Malin med mig hem och fikade och vi hade riktigt trevligt. Jag lovade att vi skulle gå på krogen när hon fyller år nästa månad och det ska bli intressant då jag inte festat på över 1 år haha!.

När Malin gick hem gick jag vidare till mina föräldrar och skulle hämta Kiwi som var hos mormor och morfar hihi. Självklart somnade jag då jag sovit grymt dåligt i natt. Andy och jag gick och la oss kl 12 och jag kunde inte somna mot fram mot 1 och även då kunde jag inte sova riktigt bra, helt plötsligt ringer klockan och det kändes som att jag bara hade sovit 10 min innan det var dags att gå upp. Jag slängde mig upp för att inte hinna känner efter hur trött jag var. Kastade på mig kläderna och åt en ganska stadig frukost och stack iväg till bageriet, ute var det fortfarande mörkt. Malin hade jobbat 2 timmar ungefär när jag kom inklampandes vid 5. Ska jag vara riktigt ärlig var det ganska mysigt att vara uppe så tidigt och baka vilket man inte är så van vid.


När Andy sedan kom hem vid 16 var det stan som gällde då vi skulle köpa en present till min mamma som fyller år på onsdag (1 april) så det blev ingen träning idag. Även om jag hunnit hade jag inte tränat ändå eftersom jag sovit såå grymt dåligt i natt så det blir nya tag imorn. På torsdag blir det nog heller ingen träning då jag ska jobba från 9 till sen kväll då jag som sagt ska servera och ha ett möte tidigare på dagen. Jag får ta i extra hårt tisdag, onsdag och fredag, ev också på lördag :) .


Nu ska jag se lite tv, hoppas ni haft en strålande dag!...kram kram






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0