Avokado dip med färsk vitlök


Som ni vet så var jag på lunch hos Aisha för någon vecka sedan och då lovade jag att jag skulle dela med mig av de olika diperna och salladen som vi åt då. Nu tänkte jag bjuda på det jättegoda receptet på avokado dip med vitlök. Dessa recept kommer även hamna på www.metrobloggen.se/liljascafe .




Avokado dip med färsk vitlök


1 avokado

2-3 klyftor färsk vitlök

Citronsaft från 0,5 citron

1 tsk cayennepeppar

Lite olivolja


Mosa/hacka vitlöken fint mosa sedan avokadon och blanda med citronsaften. Blanda vitlöken i avokado röran, tillsätt peppar och olivoljan och rör ihop allt väl och ställ i kylen några minuter innan servering.

Klart!


Denna avokado dip är riktigt god till många rätter tex taco, kyckling, på smörgås etc.



Danne

Är inte Avocado bland det fetaste man kan äta efter jordnötter?

2009-03-12 | 08:09:27 |
Ellie

Danne: Avokado är väldigt fet men det innehåller väldigt mycket bra fetter och det är dessa fetter vi borde få i oss mer av dvs mycket av de omättade fetterna och även en del fibrer. Så Avokado kan man mycket väl äta men självklart inom rimliga gränser precis som allt annat.

2009-03-12 | 08:32:02 |
Micke

Typ Guacamole alltså?

2009-03-12 | 11:17:03 |
Ellie

Micke: japp det stämmer!

2009-03-12 | 11:37:23 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0